به کارگردانی عبدالرضا کاهانی؛

پایان فیلمبرداری «آزاد مثل هوا» با رضا عطاران

۱۳۹۷/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۴:۰۰
کد خبر: ۷۹۲۳۹۴
پایان فیلمبرداری «آزاد مثل هوا» با رضا عطاران
عبدالرضا کاهانی که این روزها فیلم سینمایی «خانم یایا» را که در تایلند فیلمبرداری شده بر پرده سینماها دارد گویا روش جدیدی برای ساخت فیلم اتخاذ کرده و فیلمبرداری «آزاد مثل هوا» که در تورنتوی کانادا انجام می‌شد را به پایان رساند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «آزاد مثل هوا» جدیدترین ساخته‌ی «عبدالرضا کاهانی» است، که پس از یک دوره پیش تولید طولانی تصویربرداری‌اش را در تاریخ ۷ نوامبر آغاز کرد و آخرین پلان‌اش در ۲۲دسامبر گرفته شد.

این فیلم را می‌توان بزرگترین پروژه‌ سینمایی در تورنتو دانست که توسط عوامل ایرانی ساخته و تهیه می‌شود، اما با این وجود داستانش را به زبان انگلیسی و فرانسه روایت می‌کند.

در این فیلم رضا عطاران پنجمین همکاری‌اش با کاهانی را در کشور کانادا و در کنار بازیگران مطرح فرانسوی چون «اوفلی بو» و «فینگن اولدفیلد» تجربه کرده است. بازیگران فرانسوی که خود پروژه‌های بین‌المللی و جشنواره‌های خارجی بسیاری را از سر گذرانیده و موفقیت‌های بی‌شماری را کسب کرده‌اند. آخرین درخشش اولدفیلد با فیلم «نوکتوراما» ساخته‌ی «برتراند بونلو» کارگردان فرانسوی بود و اوفلی بو را با فیلم معروف «مکتوب؛ عشق من» اثر «عبدالطیف کشیش» می‌شناسیم.

فیلم که توسط شرکت فیلم‌سازی A+ FILM PRODUCTION به مدیریت آقای «مجید قلمشاهی» (یکی از دو تهیه‌کننده فیلم) ساخته شده است. قلمشاهی هدف این شرکت فیلم‌سازی را جذب بیشتر ایرانیان ساکن تورنتو در سرمایه‌گذاری بر روی محصولات فرهنگی دانست. به گفته ایشان، این شرکت از پروژه‌های خوب و مستعد سینمایی حمایت می‌کند و امیدوار است به زودی زمینه‌ساز حضور هرچه بیشتر سینماگران ایرانی در تورنتو و کشور کانادا باشد.

کارهای تدوین و صداگذاری و آماده‌سازی فیلم در حال انجام است تا هر چه سریع‌تر برای حضور در جشنواره‌ها و فستیوال‌های بین‌المللی آماده گردد. لازم به ذکر است این فیلم برای بازارهای خارجی ساخته شده است و تهیه‌کنندگان امیدوارند بتوانند این فیلم را در سرزمین‌هایی که از سینمای مستقل حمایت می‌کنند همچون: کانادا، فرانسه ودیگر کشورهای اروپایی اکران کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز