دادستان تهران در برنامه «پارک شهر»؛

وضعیت حجاب در نمایش «بینوایان»

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۰۶:۲۹:۴۶
کد خبر: ۷۹۳۲۲۳
وضعیت حجاب در نمایش «بینوایان»
​دادستان عمومی و انقلاب تهران در یک برنامه رادیویی تاکید کرد با این‌که بعضی از موارد نامطلوب تئاتر «بینوایان» اصلاح شده، اما هنوز همه نواقص این اجرا برطرف نشده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در گفت‌وگو با برنامه «پارک شهر» رادیو تهران، بار دیگر نسبت به اجرای تئاتر «بینوایان» در تالار هتل اسپیناس تهران واکنش نشان داد.

او با اشاره به این‌که درحوزه فرهنگ، اقدامات بیشتر متوجه دستگاه‌ها است و دادستانی هنگام وقوع جرم باید ورود کند، درباره تئاتر «بینوایان» توضیح داد: «در هفته گذشته برای دیدن تئاتر بینوایان بدون اطلاع قبلی، ۲ بار بازرس فرستادیم. متأسفانه نتیجه بازرسی‌ها این است که  حجاب در این تئاتر وضعیت مناسبی ندارد. از سوی دیگر تبلیغات ضد دینی انجام می‌شود. در این تئاتر پرچم کشور فرانسه برافراشته بوده است.»

دولت‌آبادی افزود: «گزارش‌های کتبی را برای وزیر ارشاد فرستادیم. ما معتقدیم که دستگاه‌ها باید به وظایف خود عمل کنند. قرار نیست دادستانی در همه کارها دخالت کند. ما بعد از این دو نامه به  وزیر ارشاد فرستادیم و تنها شاهد صدور اطلاعیه از طرف آنان بودیم. البته دوباره که تیمی را به سالن اعزام کردیم، تئاتر کمی بهتر شده ولی هنوز نواقص برطرف نشده است.»

دادستان تهران در ادامه تاکید کرد: «امام فرمود ما با سینما مخالف نیستیم و ما با فحشا و گناه مخالفیم. ما می‌گوییم وزارت ارشاد و دستگاه‌های مرتبط باید این امور را مدیریت کنند. ما معتقدیم اگر دستگاه‌های فرهنگی مانند ما همکاری کنند، بسیاری از مشکلات بدون توقیف و دستگیری و بازداشت قابل حل است. امیدواریم وزیر ارشاد که خود فرهیحته است به این مساله ورود جدی‌تری کنند. ما دلمان نمی‌خواهد فرهنگ تعطیل شود. ما دوست داریم فرهنگ فاخر باشد.»

دولت‌آبادی در باره فیلمی منتشر شده از دو بازیگر زن تئاتر هم گفت: «این موضوع مربوط به  دو سال پیش است و  حوادث مربوط به امروز نبوده، البته زیبنده هنرمند نیست که فیلمش این گونه پخش شود. فضای مجازی، فضایی لجام گیسخته‌ است که هر کسی هرکاری که می‌خواهد می‌کند. امیدواریم هنرمندان بروند و آن فیلم‌ها را پاک کنند. در این زمینه پرونده مستقیم تشکیل نشده است.»

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز