وزیر فرهنگ : ایجاد ٢هزار شغل فرهنگی، هنری در تهران؛

مفاخر فرهنگی پرچم هویت منطقه خود هستند

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۰۹:۴۳:۱۶
کد خبر: ۷۹۳۴۱۰
مفاخر فرهنگی پرچم هویت منطقه خود هستند
​وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه موافقتنامه ای میان این وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه با هدف حمایت از ایجاد اشتغال در زمینه های فرهنگی و هنری منعقد شده است، گفت: ایجاد ٢ هزار شغل سهم استان تهران است.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ؛ سید عباس صالحی اعلام کرد: ٢ هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه شهری و روستایی برای ایجاد ٢٠ هزار شغل فرهنگی و هنری تخصیص یافته است که ١٠ درصد از آن، برابر ٢ هزار شغل سهم استان تهران است.
 
وی با تاکید بر اهمیت مباحث فرهنگی در کنار مسائل اقتصادی بیان داشت: کانون توسعه در توسعه شهری و ملی، فرهنگ و هنر است، بنابراین از ایده هایی در این زمینه که می تواند توسعه شهری و ملی را به همراه داشته باشد، استقبال خواهیم کرد.
 
صالحی همچنین خاطرنشان کرد: در یک دیدگاه، فرهنگ حاشیه زندگی است و افراد در زمان هایی که از همه چیز دل زده می شوند به فرهنگ پناه می برند؛ در رویکرد دوم اما فرهنگ بخشی از حیات فردی و اجتماعی اشخاص در کنار اقتصاد، امنیت و غیره می شود چرا که جایگاه فرهنگ کمتر از معیشت و سیاست نیست. 
 
وی تصریح کرد: فرهنگ جزیی از زمین و هوای ماست که هر چه می کاریم و نفس می کشیم در این فضاست و اگر آن ها آلوده شوند، نمی توانیم انتظار ثمرات مثبتی را داشته باشیم؛ اگر این نگاه را باور کنیم روش زندگی، اداره شهری و حکمرانی تغییرات
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به شهروندان فیروزکوهی ابراز کرد: علاوه بر طبیعت زیبا شهرستان، خانواده هایی در فیروزکوه زندگی می کنند که فرهنگ، حکمت و روح ایرانی را نسل به نسل منتقل کرده اند.
 
وی تاکید کرد: بخشی از مشکلات افراد در جامعه امروز ثمره فاصله آن ها از طبیعت است؛ هر چه از طبیعت دورتر شویم، از خدا دور شده ایم.

 

صالحی افزود: فیروزکوهی ها باید تلاش کنند تا این شهر کهن به اقامتگاه جسم و جان تبدیل شود که گام اول این اقدام، احیا و ترویج فرهنگ است.
 
مفاخر فرهنگی پرچم هویتی منطقه خود هستند
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مفاخر فرهنگی پرچم هویتی منطقه خود هستند، گفت: شناخت جوانان از مفاخر و فرهنگ زادگاه خود، می تواند در امیدوار شدن آن ها به آینده و مقاوم ماندن در برابر آسیب های فرهنگی اثربخش باشد.
 
وی افزود: تجلیل از مفاخر فرهنگی هر شهرستان، تکریم فرهنگ و هنر است و این اقدام به شهرستان ها هویت می بخشد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر جمع آوری آثار مکتوب از مناطق قدیمی افزود: تاریخچه و اسناد مکتوب هر منطقه پل ارتباطی عصر حاضر با گذشته است که می تواند بسیار مهم و جذاب باشد.
 
صالحی بیان داشت: روستاها ریشه های شهرهای ما هستند؛ هر میزان مستندات بیشتری از این مناطق عرضه کنیم در شناخت تاریخ و گذشته ی مناطق موفق تر خواهیم بود.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از برگزاری هفته فرهنگی را فرصتی برای کشف ظرفیت های موجود اعلام کرد و افزود: دستاوردهای ما در عرصه فرهنگ و هنر و عناصر خلاق بسیار زیاد است و در این هفته می توانیم ظرفیت های پراکنده را تجمیع کنیم تا جلوه روشن تری از آن ها به دست آید.
 
صالحی همچنین ادامه داد: علم به داشته های موجود، فرصتی پدید می آورد تا بتوانیم برای آینده و رقم زدن اتفاقات بهتر برنامه ریزی کنیم.
 
وی تصریح کرد: هفته های فرهنگی عامل تامین اوقات فراغتی سالم، افزایش آرامش مردم و ایجاد نشاط و امید در جامعه است.
 
صالحی افزود: اشتغال در حوزه فرهنگ به دلیل ارتباط با فضای درونی افراد، شغل هایی پایدار و مستمر خواهد بود.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال، سال پایه برای این اقدام است، انتظار می رود در سال آینده اعتبار و فرصت های بیشتری در حوزه اشتغال فرهنگی فراهم شود.
 
 

 

نظر شما