گزارش هفته؛

بررسی نقاط ضعف و قوت سریال «بانوی عمارت»

۱۳۹۷/۱۰/۱۳ - ۰۸:۰۸:۰۰
کد خبر: ۷۹۵۲۶۹
بررسی نقاط ضعف و قوت سریال «بانوی عمارت»
خبرگزاری برنا در گفتگو با کارشناسان و منتقدان تلویزیون به بررسی نقاط ضعف و قوت سریال «بانوی عمارت» پرداخت.

حسین سلطان محمدی و جبار آذین منتقد و کارشناس سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری برنا به بررسی نقاط قوت و ضعف سریال «بانوی عمارت» پرداختند.

حسین سلطان محمدی در خصوص سریال «بانوی عمارت» گفت:موفق بودن یا نبودن این سریال باید ارزیابی شود.اینکه مخاطبان و رسانه برخورد مثبت با این سریال دارند نشانه استقبال مخاطبان است.

مخاطبان زیادی این سریال را تماشا می کنند و یکی از دلایل پرمخاطب بودن سریال این است که،این سریال رقیب خاصی ندارد اما با پخش فصل دوم «بچه مهندس»انتظار اتفاقات بهتری را داریم.

سلطان محمدی ادامه داد:«بانوی عمارت» از لحاظ تاریخی بودن و پوشش بازیگران با سریال«شهرزاد» رقابت می کند .این سریال مانند سریال «شهرزاد» از یک قهرمان خانم جوان استفاده می کند که بحث رقابت عشقی ،سیاسی و قدرت در میان است .

سریال «بانوی عمارت» با پرداخت بیش از حد به جزیئات که گاهی بیش از حد طولانی می شود باعث جذب مخاطبان زیادی شده است.

فرخ الزمان ، بهجت ، جواهر و حتی آهو از اسامی مطرح در داستان هستند که رقابت های عشقی و قدرت نمایی این افراد مخاطب را کنجکاو نگه داشته برای دیدن ادامه سریال همچنین پوشش زیبا و تنواع مراسمات شاد در مقایسه با سریال های امروز ی که با رنگ های تیره بیان شده مخاطب را کنجکاو نگه داشته است.

این سریال تاحدودی به رقابت با سریال های کره ای پرداخته است که زنان نقش عمده در تصمیم گیری های مختلف دارند، دراین سریال هم مردان تابع راهنمایی و تصمیات زنانه هستند.

در «بانوی عمارت» انواع مثلث ها و مربع های عشقی بین شازده وهمسران و.... دیده می شود.

داستان این فیلم هدف مشخصی ندارد و نویسنده اعلام کرده که در حال نوشتن فصل دوم این سریال است شاید هدف این سریال در فصل دوم مشخص شود.

این منتقد بیان کرد: این داستان وقایع نگاری خوبی ندارد و تقربیا در سبک سریال «هزاردستان» علی حاتمی است، و برای اینکه از روایت این این داستان ایراد نگیرند تاریخ گذشته را بیان می کند.

حسین سلطان محمدی گفت : رنگ و لباس خوب عناصرگوناگون فرمولی است که باعث موفقیت تلویزیون می شود.

منظور از عناصر گوناگون،کارکترهای شخصیتی فراوان است که باعث جذب مخاطب می شود و این جذب مخاطب ریشه در لایه های قدیمی و خانوادگی ما دارد.

این منتقد گفت : سریال «بانوی عمارت» سریال کاملی نیست اما بخاطر بی رقیبی و کم بودن سریال های در حال پخش مخاطبان استقبال زیادی از این سریال کرده اند.

جبار آذین منتقد سینما و تلویزیون در خصوص سریال «بانوی عمارت »گفت: این سریال یکی از برنامه های موفق چند سال اخیر تلویزیون بوده که بااستقبال خوب مخاطبان رو به رو شده و می توان گفت که این سریال این روزها از رسانه ملی ابرو داری می کند.

این منتقد ادامه داد: سریال «بانوی عمارت»باتوجه به سوژه نو،پرداخت متفاوت ،استفاده از بازیگران توانمند،فیلمنامه قوی ومنسجم و طرح نامه عاشقانه، سیاسی و اجتماعی در بستری از رویدادها و مناسبات دروان قاجار داستان های خود را بازگو می کند.کارگردانی حرفه ای این سریال و جذابیت های تصویری و بسری ،روایت های خوب ، همچین بازی درخشان برخی از بازیگران سبب شده که«بانوی عمارت» در میان مجموعه متوسط و زیر متوسط این روزهای تلویزیون بدرخشد.

در واقع «بانوی عمارت»مجموعه ای خوش ساخت و حرفه ای بوده که سعی شده نظرها، سلیقه ها ،فرهنگ جامعه و همچنین مسائل مورد علاقه مخاطبان تلویزیون در نظر گرفته شود.

آذین بیان کرد :تلویزیون مدت هاست از ساخت مجموعه های فاخر و ارزشمند فاصله گرفته است. یکی از علت های این فاصله را می توان به دور شدن برخی از هنرمندان حرفه ای و درجه یک از تلویزیون دانست و علت دیگر نیز این است که کار سریال سازی به گروه های متوسط و کمتر حرفه ای واگذار می شود.

با توجه به استقبالی که از بانوی عمارت شده است برای تولید مجموعه های فاخر باید هنرمندانی که به نوعی با تلویزیون قهرکردند را به تلویزیون دعوت کرد و باوفاداری به قراردادها و پرداخت بدهی هنرمندان ، آنها را به تلویزیون و رسانه ملی برگرداند.

جبار آذین در رابطه ساخت فصل دوم سریال بانوی عمارت گفت: یکی از آسیب هایی که مجموعه تلویزیونی های مختلف دیدند ساخت فصل دوم این سریال ها بوده است. اصولا هرسریال موفقی نیاز به ساخت فصل های بعدی ندارد.اما درخصوص سریال «بانوی عمارت» باید بگوییم که اگر با همین عوامل حرفه ای ادامه دهد احتمال موفق شدن آن زیاد خواهد بود.

نظر شما
پرونده ویژه