موفقیت سریال پایتخت در گرو تلاش گروه فیلمسازی آن؛

«پایتخت» ۳ و ۵ قله سریال سازی در ایران

۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۰۶:۰۸:۰۰
کد خبر: ۷۹۵۷۶۴
«پایتخت» ۳ و ۵ قله سریال سازی در ایران
خشایار الوند : تنها کسی که می توانست در فرصت کوتاه دو ماه یک سریال را جمع کند سیروس مقدم بود.

خشایار الوند منتقد سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا دلایل موفقیت سریال پایتخت را برشمرد و گفت : ژانر کمدی این سریال مردم را پای تلویزیون نشاند. 

وی گفت:  دلیل موفقیت این سریال ژانر کمدی و طنز آن است که خب اقبال مردم و خانواده ها از این سریالها بسیار بیشتر از سریالهای تاریخی و و درام و... است، به هر حال مردم سریالهای تاریخی را دوست دارند و پایتخت هم یکی از آنهاست.

الوند افزود: دومین دلیل آن هم این است که این سریال خیلی شبیه به زندگی واقعی مردم است و آنها بسیاری از مشکلات، آرزوها، اعتقادات و اخلاقیات خودشان را در این سریال می بینند و یک جورهایی با قهرمانان داستان همزاد پنداری می کنند.

این منتقد سینما یکی دیگر از دلایل موفقیت سریال پایتخت را، گروه فیلمسازی آن دانست و گفت :  گروه فیلمسازی سعی کرده اند که کیفیت را حفظ کنند، چه به لحاظ متن چه به لحاظ بازی و چه به لحاظ کارگردانی سعی شده که استانداردهای لازم را رعایت کنند و یک کار با کیفیت ارائه دهند و فقط به این اکتفا نکنند که حالا یک فصل خوب شد پس حتما فصل های بعدی هم خوب است نه . یکی از دلایلی که وقفه هایی بین تولید فصلها اتفاق افتاده همین نگهداری  کیفیت های لازم در همه فصل های سریال بوده.

الوند در ادامه گفت : روز اولی که قرار بود سریال پایتخت  ساخته شود اینگونه نبوده، یک سریال دیگری ساخته شده بوده که کیفیت لازم را برای پخش نداشته و پیشنهاد پایتخت در جایگزینی آن سریال  داده شد و در آخر پایتخت شکل گرفت و تولید شد .

وی افزود : تنها کسی که میتوانست در فرصت کوتاه دو ماهه یک فیلم را جمع کند سیروس مقدم بود . حالا محسن تنابنده و چند تن از عوامل لازم برای تولید یک سریال در فرصت کم در اون زمان که پیشنهاد کار داده شد آنجا بودند و  طرح اولیه این کار مطرح شد و سریال شکل گرفت و من فکر می کنم که پایتخت 3 و پایتخت 5 یکی از قله های سریال سازی در ایران است . 

الوند گفت: زمانی که پایتخت کلید خورد هیچ کدام از این بازیگران شهرت امروز را نداشتند ، محسن تنابنده  یک سیمرغ در یک فیلم مهجور گرفته بود احمد مهرانفر چند تا فیلم بازی کرده بود ریما رامین فر بیشتر شهرتش در اجرای تئاتر بود و تنها بازیگر مشهور فیلم  آقای علیرضاخمسه بود که اینقدر گریم شده بودند به سختی می شد تشخیص داد ایشون خمسه هستند  . همه اینها با پخش این سریال به شهرت رسیدند و جزء چهره های سینمایی شدند . 

در پایان خشایار الوند درباره سرمایه مالی این سریال گفت: غیر از پایتخت 1 همه فصل های این سریال اسپانسر داشته و حمایت از بیرون تلوزیون بوده است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز