محسن امیریوسفی:

اتفاقات رخ داده برای «آشغال‌های دوست‌داشتنی» از یک سوءمدیریت و ندانم‌کاری نشأت گرفته

۱۳۹۷/۱۰/۱۴ - ۱۳:۳۶:۳۲
کد خبر: ۷۹۵۹۸۳
اتفاقات رخ داده برای «آشغال‌های دوست‌داشتنی» از یک سوءمدیریت و ندانم‌کاری نشأت گرفته
محسن امیریوسفی کارگردان «آشغال‌های دوست‌داشتنی» به عدم نمایش فیلمش برای هیأت انتخاب اعتراض کرد و به همین دلیل در مراسم اعلام اسامی فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر حاضر شد.

مراسم رونمایی و اعلام اسامی فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر صبح امروز برگزار شد و محسن امیریوسفی کارگردانی فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست‌داشتنی» همانطور که گفته بود برای اعتراض در این مراسم حاضر شد.

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره فیلم فجر درباره دلیل عدم نمایش «آشغال‌های دوست‌داشتنی» برای اعضای هیأت داوران گفت: امسال یک بند در آیین‌نامه جشنواره فیلم فجر آمده که فیلم‌هایی که ساختشان مربوط به قبل از سال 96 می‌شود در جشنواره حضور نداشته باشند. فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست‌داشتنی» سال‌ها پیش ساخته شده و در این دولت پروانه نمایش گرفته و ما تمام تلاشمان را به کار می‌بریم تا بتوانیم شرایط اکران را برای این فیلم فراهم کنیم.

داروغه‌زاده افزود: «آشغال‌های دوست‌داشتنی» فیلم بسیار خوبی است و درباره گفت‌و‌گو و وحدت صحبت می‌کند. امیدوارم سوءتفاهمات برطرف شود و بتوانیم شرایط اکران را فراهیم کنیم. پخش هیچ فیلم سینمایی نمی‌تواند معضلی برای کشور و نظام ایجاد کند.

محسن امیریوسفی در پاسخ به گفته‌های ابراهیم داروغه‌زاده گفت: اینقدر قشنگ حرف زدید که انگار من حرف می‌زدم. سوالی که من دارم این است که آیا بالاخره فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست‌داشتنی» اکران می‌شود یا خیر، با احترام به همه سینماگرانی که امسال در جشنواره فیلم فجر حضور دارند باید بگویم که من مدافع تک‌تک فیلمسازان هستم اما امسال استثنائاً تمام کسانی که فیلم دارند مدیون «آشغال‌های دوست‌داشتنی» هستند.

امیریوسفی تصریح کرد: قبلاً به من می‌گفتند که شورای امنیت ملی با فیلم مشکل دارد اما من با مراجعه به این شورا فهمیدم شورای امنیت ملی هیچ مشکلی با «آشغال‌های دوست‌داشتنی» ندارد. مشکل این فیلم گویا از یک سوء مدیریت و ندانم کاری برمی‌آید همان زمان که آقای رضاداد سال ۹۲ فیلم را داخل کیفش گذاشت و گفت این فیلم داخل کیفم می‌ماند، مشکل از همینجا آغاز شد و شما (ابراهیم داروغه‌زاده) وارث ندانم‌کاری و سومدیریت هستید.

وی تأکید کرد: سیستم معاندپروری به راه انداخته‌اید، ۶ سال است دنبال فیلمم هستم و در جشنواره خارجی نرفتم و مصاحبه تند نکردم اما گویا باید باید به جشنواره‌های خارجی می‌رفتم و از کشور خارج می‌شدم و مصاحبه‌های تند می‌کردم. شأن من بالاتر از این است که بگویم چرا هیأت انتخاب فیلمم را برای جشنواره انتخاب نکرده‌اند اما فقط معتقدم که باید فرصتی برای دیده شدن فیلم توسط هیات انتخاب ایجاد شود که متأسفانه هر سال با یک بهانه جلوی این اتفاق را می‌گیرند.

این کارگردان در پایان گفت: امسال بهانه سال ساخت این فیلم را آورده‌اند اما نسخه آخر فیلم «آشغال‌های دوست‌داشتنی» هفته پیش آماده نمایش شد، ما طبق خواسته شما سکانسی از فیلم را چند روز پیش گرفتیم و فیلم به تازگی آماده نمایش شده و این فیلم محصول سال 1397 است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز