کلاس‌های بازیگری در خبرگزاری برنا بررسی می‌شوند/ بخش دوم؛

قدیمی‌ترین موسسه آموزش بازیگری و دستاوردهایش!

۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - ۲۲:۵۱:۳۴
کد خبر: ۷۹۶۴۰۶
قدیمی‌ترین موسسه آموزش بازیگری و دستاوردهایش!
طی پیگیری‌هایی که از طریق تماس‌ تلفنی با برخی کلاس‌های آموزش بازیگری صورت دادیم به وضعیت این کلاس‌ها، نحوه آموزش و شرایط لازم برای هنرجویان پرداختیم و مشکلات موجود در زمینه آموزش بازیگری و راه‌های رسیدن به رویای بازیگری علاقه‌مندان به این هنر را مورد بررسی قرار دادیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، علاقه‌مندان به هنر بازیگری در عرصه سینما و تلویزیون همواره هر راهی برای رسیدن به هدف خود را دنبال می‌کنند اما کمتر هنرجویی برای رسیدن به هدفش در عرصه بازیگری راه و روش حرفه‌ای آن را در پیش می‌گیرد. معمولاً علاقه‌مندان سعی دارند با استفاده از ابزارهایی مثل پول و رابطه جلوی دوربین بروند و بعضاً یکی از راه‌های برقراری رابطه حضور در کلاس‌های آموزشی است که مطمئناً نمی‌توانند با چند جلسه توسط بهترین اساتید نیز یک هنرجو را به بازیگری توانمند تبدیل کنند.

همواره آن چیز که می‌تواند باعث جذب هنرجویان در کلاس‌های آموزش بازیگری شود قدمت آموزشگاه و اساتیدی است که در آن مشغول تدریس و آموزش هستند. موسسه سینمایی فجر یکی از این موسسات آموزشی است که با 37 سال قدمت می‌تواند از قدیمی‌ترین (یا حتی قدیمی‌ترین) آموزشگاه‌های بازیگری باشد. طی ترم‌های اخیری که در این موسسه برای آموزش بازیگری برگزار شده فریدون جیرانی از اساتید اصلی فجر است و طبق پیگیری‌های خبرنگار برنا، فریدون جیرانی در فیلم سینمایی «آشفته‌گی» از دو هنرجوی خود در این کلاس‌ها استفاده کرده و افشین هاشمی نیز در فیلم سینمایی «خداحافظ دختر شیرازی» از یکی از هنرجویان خود در موسسه فجر استفاده کرده است اما تعداد هنرجویان حاضر در این موسسه بسیار بالاتر از حدی است که بتوان پذیرفت تنها سه هنرجو بتوانند جلوی دوربین بروند.

فارغ از اینکه این موسسه تا امروز پس از 37 سال بازیگر چندان مطرح و موفقی را به سینما و تلویزیون معرفی نکرده در این موسسه آموزشی نیز همانند اکثر موسسه‌ها قول معرفی هنرجویان به پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی داده نمی‌شود و پس از اتمام کلاس‌ها تنها مدرکی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به افراد داده می‌شود که مشخص نیست این مدرک برای آنها چه کاربردی در راستای رسیدن به هدف خود دارد. گویا این موسسه آموزشی نیز از این قاعده مستثنی نیست که در نهایت برای هنرجویانش تنها خاطراتی با یک سینماگر مطرح و پیداکردن دوستانی را به همراه خواهد داشت.

با توجه به وجود بیش از حد این کلاس‌ها ممکن است پس از طی کردن مراحل حرفه‌ای، همچنان پول و رابطه برای رفتن جلوی دوربین بهترین ابزار و راه باشد و مطمئناً با این شرایط بازار سیاهی که در انتخاب بازیگران جوان و ورود آنها به این عرصه به وجود آمده همچنان پابرجا خواهد ماند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز