امسال هم خانواده «شهرزاد» در جشنواره حضور ندارند

جشنواره بی‌ترانه!

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۷:۰۸:۰۰
کد خبر: ۷۹۶۷۰۹
جشنواره بی‌ترانه!
یادداشت - مجتبی احمدی

سریال «شهرزاد» که یکی از پر مخاطب‌ترین آثار شبکه نمایش خانگی بود و البته در بحث اعداد و ارقام دستمزدها بسیار پر حرف و حدیث و حاشیه‌دار بود باعث شد ترانه علیدوستی مدت‌ها در جشنواره فیلم فجر حضور نداشته باشد و البته امسال شهاب حسینی هم در جشنواره فجر بدون فیلم خواهد بود. نکته‌ای که قابل بررسی است به جابجایی ستاره‌های سینما برمی‌گردد، پر واضح است شهاب حسینی، ترانه علیدوستی و حتی رضا عطاران، که یکی غایبان جشنواره فیلم فجر امسال خواهد بود، کماکان ستاره‌های این سینما هستند. چه به لحاظ فروش و گیشه و چه از نظر محبوبیت میان مخاطبان سینما کماکان در رده‌های اول قرار دارند و عدم حضورشان در جشنواره امسال نشان از این دارد که کم‌کم می‌رود تا ستاره‌های سینما جابجا شوند و در واقع بازیگری و تنوع سلیقه در انتخاب تیم بازیگران جای خود را به ستاره‌پروری و ستاره‌سالاری در سینما بدهد. اتفاقی که البته می‌تواند ضرر و زیان‌های مربوط به خودش را نیز در بر داشته باشد.

چندین سال پیش به یک‌باره کارگردانان سینما و حتی تلویزیون در انتخاب تیم بازیگری‌شان متمایل به خانواده تئاتر شدند و تأثیر تئاتر بر سینما به جایی رسید که بیش از نیمی از صاحبان سیمرغ جشنواره در عرصه بازیگری از خانواده تئاتر بودند. این فرمول تکرار شد و عملا یک دگردیسی در صاحبان سیمرغ تکراری جشنواره به وجود آمد.

توانایی بازیگران تئاتر و استعدادهای دست نخورده این مدیوم خاص نمایشی در حوزه بازیگری کار را به جایی رساند که امروز ستاره‌های پر کار سینما همگی از ستاره‌های سابق صحنه تئاتر هستند که عیار بازیگری را در سینمای ما چندین درجه افزایش داده و البته زنگ خطری بودند برای بازیگرانی که سال‌ها با نقش‌ها تکراری بازی‌ها مونوتون از درخشش افول پیدا کردند.

سینمای امسال بدون ترانه است اما کماکان شهرزاد سینمای ایران در مقام یک ستاره می‌درخشد حتی اگر جایی در میان فیلم‌های امسال نداشته باشد.

شهاب حسینی نیز که این روزها در کنار بازیگری به تهیه‌کنندگی و ایجاد فرصت برای کارگردانان جوان فکر می‌کند کماکان جزو محبوب‌ترین‌های این سینما محسوب می‌شود حتی اگر هیچ یک از فیلم‌هایش رضایت گروه بازبین جشنواره را جلب نکرده باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز