همراه با گزارشگران «دوربین بر دوش» هیسپان تی وی:

زنان بومی مکزیک؛ گرفتار بلای تبعیض

۱۳۹۷/۱۰/۲۰ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۹۸۱۸۸
زنان بومی مکزیک؛ گرفتار بلای تبعیض
زنان جمعیت غالب 75 درصد از بومیان دو استان مکزیک را تشکیل داده اند که این روزها به شدت گرفتار تبعیض‌های مختلف اجتماعی و جنسیتی‌اند. «دوربین بر دوش» هیسپان تی وی به سراغ آن‌ها رفته تا مشکلات روزمره‌شان به تصویر کشیده شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، برنامه «دوربین بر دوش» این شبکه حاصل تلاش گزارشگران و خبرنگارانی است که در کشورهای مختلف آمریکای لاتین سعی در نشان دادن مشکلات، گرفتاری‌ها و حتی پیشرفت‌های کشور مورد نظر را دارند. 

 مشکلات تبعیض نژادی در مکزیک، در نخستین گزارش این برنامه، مورد واکاوی قرار گرفته است. سازمان‌های غیردولتی در مورد نقض سیستماتیک حقوق اساسی زنان این بخش از جامعه هشدار داده‌اند. استان چیاپاس به همراه اوآچاکا، 75 درصد جمعیت بومی مکزیک را شامل می‌شوند که زنان، اکثریت این جمعیت را به خود اختصاص داده‌اند که بر اساس گزارش‌ها حقوق زنان بومی از اجتماعی، اقتصادی، آموزشی تا مسائل جنسی به شدت نقض می‌شود. 

دومین گزارش «دوربین بر دوش» درباره دومینیکن است. حوادث رانندگی و ترافیکی، علت اصلی مرگ در. این کشور است که در گزارش دوم برنامه به آن پرداخته می‌شود. 

برنامه «دوربین بر دوش» (Camara al Hombro) چهارشنبه شب هر هفته ساعت 00:30 بامداد به وقت تهران  به روی آنتن می رود و بازپخش آن همان روز ساعت 13:03 است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز