مصاحبه هفته؛

رضا مقصودی: «آشغال‌های دوست‌داشتنی» جوساز و خطرناک نیست

۱۳۹۷/۱۰/۲۰ - ۰۵:۰۴:۰۰
کد خبر: ۷۹۸۲۳۶
رضا مقصودی: «آشغال‌های دوست‌داشتنی» جوساز و خطرناک نیست
رضا مقصودی یکی از اعضای هیأت انتخاب سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر، نبود «آشغال‌های دوست‌داشتنی» در جشنواره را بی ربط به قوانین جشنواره فجر دانست و عنوان کرد که این فیلم اثری جو ساز و خطرناک نیست.

رضا مقصودی فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما که از اعضای هیأت انتخاب سی‌وهفتمین جشنواره فیلم است در گفت‌وگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: علاوه بر جشنواره فیلم فجر در طول سال به طور طبیعی فیلم‌هایی که اکران می‌شوند مورد قضاوت قرار می‌گیرند اما جشنواره محفلی است که فیلم‌ها مورد ارزیابی بیشتری قرار گرفته و مطمئناً بخشی از این فیلم‌ها می‌توانند در آن راه پیدا کنند به همین دلیل هیأت انتخاب همیشه مورد انتقاد برخی افراد قرار می‌گیرد، در حالی که در حقیقت حضور همه فیلم‌ها در جشنواره فجر و نمایش آن‌ها برای مورد قضاوت قرار گرفتن امکانپذیر نیست.

مقصودی خاطرنشان کرد: مطمئناً جشنواره ظرفیت محدودی دارد و ما به عنوان اعضای هیأت انتخاب فیلم‌های بهتر را گزینش می‌کنیم. مطمئناً فیلم‌هایی که به جشنواره راه پیدا نکرده‌اند در طول سال اکران می‌شوند و در اختیار مردم قرار می‌گیرند تا مردم و منتقدان نیز بتوانند فیلم‌ها را با هم مقایسه کنند و عملکرد هیأت انتخاب را مورد بررسی قرار دهند.

این کارگردان درباره وضعیت فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست‌داشتنی» گفت: ما تخصص عجیبی در پیچیده کردن مسائل ساده و تبدیل کردن آنها به معضل داریم. در واقع «آشغال‌های دوست‌داشتنی» می‌توانست با کمی سعه صدر و تأمل از سوی مدیران در زمان خودش نمایش داده شود و اینگونه رفتارها می‌توانست به مدیران اعتبار بیشتری بین هنرمندان بدهد.

وی افزود: «آشغال‌های دوست‌داشتنی» علی رغم جو بدی که علیه آن صورت گرفته به این اندازه اثر جوساز و خطرناکی نیست. به نظر من دلیل کافی و منطقی برای اینکه امروز «آشغال‌های دوست‌داشتنی» را در این وضعیت ببینیم وجود ندارد و این مشکل باید هر چه زودتر حل شود.

مقصودی در پایان تصریح کرد: هر فیلمی باید امکان حضور در جشنواره را داشته باشد و برخوردار بودن از این امکان حق فیلم محسن امیریوسفی است. دلیل نبود «آشغال‌های دوست‌داشتنی» در جشنواره فیلم فجر به خود جشنواره ربطی ندارد، این فیلم زمانی ساخته شده و به دلیل مشکلاتی از حضور در جشنواره و اکران محروم مانده و امروز با گرفتن پروانه نمایش و حل این مشکلات می‌توانست در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد.

نظر شما