ماجرای پخش مسابقات فوتبال جام ملت‌ها در سینماها

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۱۱:۴۷:۰۹
کد خبر: ۷۹۸۹۳۱
یادداشت: مجتبی احمدی

گویا بالاخره تصمیم گرفته شد مسابقات جام ملت‌های آسیا در سینماها پخش نشود. این مسئله از دو زاویه قابل بررسی است. اول  اینکه کیفیت مسابقات جام ملت‌های آسیا حداقل در مرحله مقدماتی در حد و اندازه‌ای نیست که مخاطبان و علاقه‌مندان فوتبال بخواهند با خرید بلیط در سینماها تماشاگر آنها باشند.

جدا از بازی‌های ملی که قطعا تمام مردم با عِرق و علاقه تماشاگر آن هستند و اطلاع از نتیجه و پیروزی تیم ملی برای همه  از درجه بالایی از اهمیت برخوردار است دیگر مسابقات جام ملت‌های آسیا از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست و عملا جذابیتی در آنها دیده نمی‌شود که مخاطبان را به سمت خود مشتاق کند. با این اوصاف باید گفت قطعا این انتخاب سینمادارها را با شکست مواجه می‌کرد در حالیکه در جام جهانی پخش مسابقات فوتبال تیم ملی کمک چندانی به وضعیت سالن‌های سینمایی کرد و سانس‌های پر و پیمانی را به  سینماها هدیه داد.

نکته بعدی اینکه مشخصا جام ملت‌های آسیا و بازی‌های ملی کشورمان در دور مقدماتی همزمان شده است با اکران چندین فیلم خوش فروش پرطرفدار که تماشاگر لازم را به سینما می‌آورد و سینماداران را گویا  از این مسئله مطمئن کرده است که نیازمند پخش مسابقات فوتبال در سینماها نباشد. 

و البته در پایان چند سوال مطرح است که 1)آیا اعتراض خانواده سینما در کشاندن پای فوتبال به سینما در این مسئله موثر بوده است؟ 2)آیا ممکن است مسابقات در مرحله حساس‌تر به سینما‌ها بیاید؟

اگر قرار باشد مسابقات تیم ملی کشورمان در مراحل بالاتر در سینماهای تهران اکران شود قطع به یقین نیاز است این مسئله زودتر به صاحبان سینما و احتمالا مبادی مرتبط با این مسئله اطلاع‌رسانی شود تا مجوز لازم اخذ و نحوه فروش بلیط معین گردد. این در حالی است که سینمادارها اطلاعات  کاملی در این باره ندارند و مشخصا هیچ ابلاغی در این باب صورت نگرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز