پس از ۲۴ سال روی صحنه می‌رود؛

میکائیل شهرستانی «آوازه‌خوان خیابان‌های منهتن»

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۱۰:۵۸:۴۹
کد خبر: ۷۹۹۶۲۷
میکائیل شهرستانی «آوازه‌خوان خیابان‌های منهتن»
پس از 24سال میکائیل شهرستانی با «آوازه‌خوان خیابان‌های منهتن» در 9 نقش به صحنه بازگشت.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ میکائیل شهرستانی، بازیگر، کارگردان و مدرس دانشگاه با نمایش منودرام آوازه‌خوان خیابان‌های منهتن از ۱۷ دی‌ماه در تالار چهارسو روی صحنه آمد.

نمایش آوازه‌خوان خیابان‌های منهتن، زندگی‌نامه بازیگری در آستانه مرگ است که با دخترش مواجه می‌شود. شهرستانی ۲۴ سال پیش در سال ۱۳۷۳ در نمایش مونودرام  مویه جم به نویسندگی و کارگردانی قطب‌الدین صادقی روی صحنه رفت و بابیان مونولوگ به بازیگری و نقش‌آفرینی پرداخت. او در نمایش مونودرام آوازه‌خوان خیابان‌های منهتن علاوه بر کارگردانی به نقش‌آفرینی می‌پردازد که از این منظر این نمایش می‌تواند در کارنامه این هنرمند حائز اهمیت باشد.

شهرستانی در نمایش آوازه‌خوان خیابان‌های منهتن ۷۰ دقیقه به‌تنهایی مونولوگ می‌گوید و نقش‌آفرینی می‌کند. ایده اولیه نمایش آوازخوان خیابان‌های منهتن را خودش طراحی کرده و نیما مهر آن را نگاشته است.

شهرستانی در کارنامه پرفروغ بازیگری‌اش در نمایش‌های بی‌شماری درخشیده است که از این میان می‌توان به حضور او در بسیاری از نمایش‌های قطب‌الدین صادقی و نمایش‌های هملت، ‌‌مکبث، مویه جم، هفت قبیله گمشده، بهرام چوبینه، زنان صبرا و مردان شتیلا، آرش، سحوری و اگر نرفته بودی  اشاره کرد.

وی همچنین در نمایش‌های ازدواج آقای می سی سی پی  به کارگردانی حمید سمندریان، سانتا کروز به کارگردانی  هما روستا، ‌مریم و مرداویج به کارگردانی بهزاد فراهانی، خاطرات هنرپیشه نقش دوم به کارگردانی هادی مرزبان، مهر و آینه‌ها به کارگردانی حمید امجد ‌ به نقش‌آفرینی پرداخته است. ‌

این هنرمند نمایش‌های بی‌شماری را در مقام کارگردان به روی صحنه آورده که از میان آنها می‌توان به نمایش آرش، خانه برناردو آلبا ، دایی وانیا، اشاره کرد.

گفتنی است این ‌‌نمایش تا ۱۸ بهمن در تالار چهارسو روی صحنه خواهد بود.

شهرستانی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز