در قالب اردوی دریایی راهیان نوربرگزار شد؛

سفر هنرمندان به خلیج فارس

۱۳۹۷/۱۰/۲۴ - ۱۲:۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۹۹۹۱۳
سفر هنرمندان به خلیج فارس
​جمعی از هنرمندان سینما، تئاتر، تلویزیون، ادبیات، موسیقی، هنرهای تجسمی به همراه چند تن از مدیران فرهنگی کشورمان در سفری ۳روزه به مناطق دریایی جنوب با عنوان «اردوی دریایی راهیان نور» با توان عملیاتی ارتش و سپاه در مقابل دشمنان آشنا شدند.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ اردوی سه روزه راهیان نور دریایی هنرمندان، با همکاری سازمان سینمایی، دفتر بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بسیج هنرمندان در منطقه دریایی بندرعباس و جزایر ابوموسی و تنب کوچک برگزار شد.
 
در این اردو که برخی چهره‌های مشهور سینما، تلویزیون، شعر و ادبیات، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی در آن حضور داشتند، هنرمندان با دو پرواز اختصاصی راهی جزیره ابوموسی شدند و به بازدید از توان نظامی و عملیاتی سپاه پاسداران در این جزیره استراتژیک پرداختند.
 
هنرمندان حاضر در اردوی راهیان نور دریایی در گام نخست عزیمت به جزیره ابوموسی با حضور در شناور «طاووس» به تماشای فیلمی دیده‌نشده نشستند که قدرت مقابله قایق‌های تندروی جمهوری اسلامی با ناوهای هواپیما بر آمریکا را آشکار می‌کرد.
 
این فیلم، نشان داد که آمریکا و سایر قدرت‌های بزرگ جهان برای گذر از نزدیکی آب‌های کشورمان، پرچم خود را پایین آورده و پرچم سه‌رنگ جمهوری اسلامی ایران را بالا می برند.
 
توضیح درباره ترکیب جمعیتی ابوموسی، موقعیت جغرافیایی این جزیره مهم و فاصله آن از ایران و امارات متحده عربی از دیگر بخش‌های این سفر دریایی بود.
 
در ادامه روی عرشه این شناور دریایی، اسفندیار قره‌باغی، خواننده سرود «آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» با خواندن این سرود تاریخی، هنرمندان را به وجد آورد. همچنین، مرشد محسن میرزاعلی با اجرای نقالی روی عرشه طاووس به مدح مولا علی (ع) پرداخت.
 
بازگشت به ابوموسی، بازدید کامل‌تر از این جزیره و دیدار با تنی چند از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های روز اول اردوی راهیان نور هنرمندان کشور بود.
 
سهندِ سربلند؛ ناوشکن رادارگریز ایرانی
 
روز دوم این اردو به بازدید از کارخانه کشتی‌سازی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سواحل بندرعباس گذشت. حضور روی عرشه ناوشکن بزرگ سهند و تماشای بخش‌های مهم آن، با تقدیر از چند تن از هنرمندان از سوی امرای ارتش همراه بود.
 
سهند، سومین ناوچه کلاس موج است که توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و ساخته شده ‌است. از سازه این کشتی در شهریور سال ۱۳۹۱ رونمایی شد و در آذرماه امسال به آب انداخته شد. این کشتی، سومین نمونه از کلاس خود است و پس از جماران و دماوند (ولایت) ساخته شده است.
 
یک جشن چندهزار نفره با خبرها و خاطرات خوب
 
شامگاه پنجشنبه که با ایام فرخنده میلاد حضرت زینب سلام‌الله علیها نیز همراه بود، به جشنی در منطقه ساحلی بندرعباس موسوم به میدان پرچم گذشت. در این جشن، هم قطعات موسیقی بسیار جذابی اجرا شد، هم خبرهای خوبی از تولیدات تلویزیونی به مردم بندرعباس داده شد.
 
تقدیر از چند تن از اعضای خانواده‌ شهدای مدافع حرم، اجرای موسیقی با صدای ستار سهرابی، اجرای نقالی دفاع مقدس و همخوانی سرود «مرز پرگهر» با صدای سه خواننده از دیگر بخش‌های این شب به یاد ماندنی بود. در این مراسم جمال شورجه، خبرهای جدیدتری از پروژه بزرگ «موسی» علیه‌السلام داد و گفت که این سریال تلویزیونی در ۷۲ قسمت به تهیه‌کنندگی سیداحمد میرعلایی از نیمه دوم سال بعد فیلمبرداری می‌شود و اکنون در مرحله مقدماتی پیش‌تولید است. 
 
اسفندیار قره‌باغی، هنرمند پیشکسوت موسیقی علاوه بر بازخوانی سرود «آمریکا، آمریکا، ننگ به نیرنگ تو» قطعه «تو بمان» با صدای زنده‌یاد محمد نوری را نیز بازخوانی کرد. جمشید عزیزخانی، خواننده پیشکسوت موسیقی مقامی نیز با خواندن قطعاتی به زبان‌های کردی و فارسی به اجرای برنامه پرداخت.
 
همچنین مصطفی محدثی خراسانی و رضا اسماعیلی، دو پیشکسوت شعر انقلاب، غزل‌هایی از خود درباره ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی خواندند.جشن میدان پرچم با حضور هنرمندان کشور و با استقبال باشکوه حدود ۳ هزار نفر از مردم بندرعباس مواجه شد.
 
روز سوم اردوی دریایی راهیان نور ویژه هنرمندان کشورمان با گشت و گذار در بندرعباس و آشنایی با مردم خونگرم این شهر به پایان رسید.

3056035_431

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز