در شبکه جهانی الکوثر معرفی می‌شود؛

یک شهر تاریخی در تونس با معماری هایی از عراق

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۱۵:۱۳:۱۵
کد خبر: ۸۰۰۵۵۵
یک شهر تاریخی در تونس با معماری هایی از عراق
​دوربین شبکه جهانی الکوثر به یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور تونس که معماری و آثار مشابه عراق را در دل خود دارد ، رفته است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «وجدی بن مسعود، در این مستند گزارشی که  «کوفه کوچک» نام دارد، به معرفی شهر «کوفه کوچک» یکی از بارزترین جلوه های تاریخی و فرهنگی شهر توزر در کشور تونس پرداخته است.

 شهر « کوفه کوچک» ، از زاویه نگاه بن مسعود به عنوان پل تاریخی و فرهنگی بین کشور عراق و تونس معرفی می شود که پیدایش آن به هشت قرن پیش برمی گردد .

در این برنامه درباره علت تشابه معماری این شهر با شهرهای عراق تحقیق شده است. این تحقیق حاکی از آن است که سازندگان این شهر مردمی بودند که از شهر بصره عراق  به آنجا رفته و با خود مهندسی و معماری و کشاورزی کشور عراق را به ارمغان آورده و شهر کوفه جدید را تبدیل به یک میراث باشکوه فرهنگی و تاریخی کردند.

«کوفه کوچک»  دارای تصاویری از  آثاری از تمدن عراق است و آثار و ابنیه حاوی مقرنس کاری و طاق های هندسی زیبا که نقشی عربی به خود گرفته است به وفور در این شهر به چشم می خورد.

«وجدی بن مسعود » در گزارش خود به این مساله اشاره می کند که سازندگان کوفه کوچک در تونس، از شیعیان اهل بیت (ع) بودند که میراث فکری و فرهنگی آن ها به زیبایی در دل و جان اهالی این شهر پذیرفته شده به طوری که آثار آن بین اهالی شهر «توزر»  به خصوص در مراسم عاشورا هنگامی که شهر سیاهپوش می شود، کاملا نمایان است.

«کوفه کوچک» از شبکه الکوثر پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز