پیام تسلیت مدیر کل هنرهای نمایشی؛

پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی برای درگذشت حسین محب‌اهری

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۱۳:۵۰:۳۳
کد خبر: ۸۰۰۸۳۲
پیام تسلیت مدیرکل هنرهای نمایشی برای درگذشت حسین محب‌اهری
شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی درگذشت حسین محب‌اهری را تسلیت گفت.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ حسین محب‌اهری، بازیگر پیشکسوت تئاتر، تلویزیون و سینما بعد از سال‌ها مبارزه با بیماری سرطان، بامداد امروز، چهارشنبه ۲۶ دی‌ و در سن ۶۷ سالگی در بیمارستان لاله از دنیا رفت.

متن پیام مدیر اداره کل هنرهای نمایشی  به مناسبت درگذشت این هنرمند به شرح زیر است:

«بازگشت همه به سوی اوست

اگر قرار باشد برای واژه «امید» و یا عبارات «عشق به زندگی» و «مبارزه برای زیستن با کمال» مصداقی عینی بیابیم بی‌شک یکی از این مصادیق، بی کمترین چون و چرا «حسین محب‌اهری» است. بازیگر پرشور و احساس نقش‌های خاطره‌انگیز...

شیوه زیستن او در سال‌های اخیر و در دوران مبارزه با بیماری، بهترین و ماناترین نقشی بود که در این جهان فانی بازی کرد. اما نام محب‌اهری را تنها تجسد این واژگان نبود که در خاطرمان زنده نگه خواهد داشت. دورترین خاطرات جمعی ما از او بازی‌های متفاوت  و نقش‌‍‌هایی است که نه برای او صرف ایفای نقش  و نه برای ما صرف دیدن یک بازیگر بود که ما همراه او با آن نقش‌ها «زندگی» می‌کردیم. 

حضور و بازی‌های درخشان او در طول بیش از پنج دهه نقش‌آفرینی یادآور زنده شدن شخصیت‌های پراحساسِ زندگی است. آدم‌هایی که در اطراف ما بوده و هستند و آقای بازیگر آن‌ها را برای ما قابل لمس و باور کرد. عشق و شوری که تا آخرین نفس در وجود و حضور او جاری بود.

حسین محب‌اهری حالا که به سرای ابدی سفر کرده همچنان برای ما پر از احساسِ بودن است.

خانواده هنرمندان هنرهای نمایشی امروز سوگوار مردی خواهند بود که با لبخند همیشگی و جاودان در تاریخ هنر این سرزمین ماندگار است. فقدان این هنرمند عزیز را به خانواده و جامعه هنری و مردم دوستدار او تسلیت عرض نموده و از خداوند رحمان برای روح آن عزیز طلب مغفرت داریم.»

پیکر زنده‌یاد محب‌اهری، ساعت ۹ صبح فردا (پنجشنبه ۲۷ دی‌) از مقابل تالار وحدت به سمت خانه ابدی تشییع می‌شود.

 

نظر شما