«جدایی نادر از سیمین» در تلویزیون

۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۰۵:۰۸:۰۰
کد خبر: ۸۰۱۰۱۲
«جدایی نادر از سیمین» در تلویزیون
​برنامه «ایران سینما» (Iran Cinema) در شبکه پرس تی وی به نقد و بررسی فیلم سینمایی جدایی نادر از سیمین به کارگردانی اصغر فرهادی می‌پردازد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، جدایی نادر از سیمین محصول سال 1389 و برنده اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان در سال 2012 است. کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی این فیلم بر عهده اصغر فرهادی بوده و با حضور بازیگرانی همچون پیمان معادی، لیلا حاتمی، شهاب حسینی، ساره بیات و مریلا زارعی ساخته شده است.

 این برنامه که به مهم‌ترین فیلم‌های پس از انقلاب اشاره دارد، توضیح می‌دهد جدایی نادر از سیمین در مجموع بیش از ۵۲ جایزه جهانی را از آن خود کرده که از آن جمله جایزه اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان، جایزه هیات داوران و جایزه خرس طلایی از جشنواره فیلم برلین، جایزه ایندیپندنت اسپیریت بهترین فیلم خارجی زبان و چندین جایزه نیز از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است.

فرهادی درباره ایده ساخت این فیلم می‌گوید: من یک تصویری در ذهن خود داشتم که بعدها متوجه شدم از ماجرایی شکل گرفته که زمانی برادرم برایم تعریف کرده‌ بود؛ مرد میان‌سالی که پدر پیر و مبتلا به آلزایمر خود را تنهایی حمام می‌کند. این تصویر مانند دکمه‌ای بود که من را وادار کرد برایش کت بدوزم!

همچنین گاردین این فیلم را به عنوان یک درام پیچیده، دردناک و جذاب دانسته و جزو برترین فیلم‌های نیم‌ قرن اخیر معرفی کرده است.

برنامه «ایران سینما» به تهیه کنندگی کیانوش الطافی پنجشنبه 27 دی ماه ساعت 10:00 از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت 17:20 ، شنبه 07:00 و یکشنبه ساعت 14:00 پخش می شود.

نظر شما