رئیس کتابخانه ملی از تغییر معاونت این سازمان خبر داد؛

اشرف بروجردی: اولویت در مدیریت امروز، جوانگرایی و تحول خواهی است

۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۱۵:۵۱:۰۲
کد خبر: ۸۰۱۰۳۱
اشرف بروجردی: اولویت در مدیریت امروز، جوانگرایی و تحول خواهی است
​اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، درباره تغییرات به وجود آمده در معاونت کتابخانه این سازمان گفت: تغییرات اقتضای مدیریت و در بعضی موارد اجتناب ناپذیر است.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: تغییر بعضی مدیران در این مدت مانند معاونت پشتیبانی مجموعه که از دستگاه دیگری مامور بود و به درخواست رییس سازمان متبوعش باید باز میگشت، به ناگزیر بوده است.

 او ادامه داد: دکتر امیرخانی از اعضاء برجسته هیات علمی سازمان و فردی فاضل است که با وجود اشتراکات فکری ترجیح این بود که بتوان از ظرفیت های ایشان به گونه دیگری بهره برد.

او اضافه کرد: ایشان به عنوان عضو هیات علمی باید به طور طبیعی از یک فرصت مطالعاتی بهره می برد و ما امید داریم تا با اکتسابات حاصله از این فرصت مطالعاتی و افزایش داشته های فکری و تجربی ایشان بتواند پس از بازگشت از فرصت مطالعاتی به سازمان، کمک بیشتری کرده و به داشته های آن بیافزاید. ضمن اینکه در شرایط کنونی نیز به عنوان مشاور اینجانب در جلسات هیات رییسه و سایر بخش ها ما را یاری خواهند کرد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی درباره شایعات بیماری خود نیز اینگونه پاسخ داد: هفده سال پیش دچار یک بیماری شدم که کمتر از یکسال درمان کامل صورت پذیرفت . پس از آن هم بحمدالله هیچگاه بیماری خاصی به سراغم نیامده و فقط هردو یا سه سال یکبار جهت چک آپ طبیعی به پزشک خود در خارج از ایران مراجعه می کنم. حالا اگر احیانا سرماخوردگی مختصری هم برمن عارض شود برخی که به دنبال جوسازی هستند آن را به بیماری سابقم نسبت می دهند در حالی که چنین چیزی به هیچ عنوان صحت ندارد و من 16 سال است که غیر از سرماخوردگی دچار بیماری دیگری نشده ام.

وی تاکید کرد: کسی که بیماری مزمن دارد چگونه می تواند از ساعت ۷ صبح تا ۹ شب ساعاتی طولانی برای انجام سلسله کارهای فشرده در سازمان حضور پیدا کند!؟

او با بداخلاقی خواندن این ادعا که مدیریت امور این مجموعه توسط افرادی در پشت پرده انجام می شود، تصریح کرد: این حرف را منتقدانی می زنند که مخالف جوانگرایی هستند. برخی از کسانی که صاحب منصب و قدمت مدیریتی آن هم به شکل سنتی هستند، مقابل انرژی تحول خواهی و روزآمدی مدیران جوان مقاومت و اشکال تراشی می‌کنند.

 بروجردی تاکید کرد: جوانگرایی و ایجاد تحولات منتج به افزایش بهره وری دستگاه از شاخصه های مدیریت من است.

مشاور رئیس جمهوری در خصوص تحولات اساسی کارنامه کاری خود در دوره ریاست این سازمان تاکنون تشریح کرد: من در حوزه مدیریتم از زمان معاونت وزارت کشور تا کنون تلاش کرده ام تا با کارکرد و عملکرد مبتنی بر ایده های نو تحولی در دستگاه حوزه فعالیتم پدید آورم که منافع نظام را تامین کند. در سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز اینگونه بوده است که از جمله عمده ترین اقدامات در این دوره می توان به طراحی و راه اندازی سیستم اطفای حریق و اعلام حریق که حافظ گنجینه اسناد ارزشمند این مرز و بوم است، فهرست نویسی همه منابع خطی فارسی زبان جهان، تعریف و اعلام استانداردهای نگهداری اسناد و کتاب در امور آرشیو مطابق با الگوهای بین المللی در حوزه کتابداری و استاندارد سازی منابع و... اشاره کرد.

بروجردی درباره انتصاب معاون جدید کتابخانه نیز یادآور شد: این موضوع از گذشته پیش بینی شده و ارزیابی های بنده به نتیجه رسیده است اما برای اینکه اجرای این تصمیم به بهترین شکل ممکن رقم بخورد نهایتا تا 2هفته دیگر ایشان معرفی خواهد شد. 

 

نظر شما