شخصیت هفته؛

برنامه سینمایی جدید جیرانی پس از «هفت»

۱۳۹۷/۱۰/۲۷ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۰۱۰۴۱
برنامه سینمایی جدید جیرانی پس از «هفت»
یادداشت ــــ پیروز قهرمانی

این اواخر در مورد همه چیز، هر مدل شایعه‌ای که بخواهید یافت می‌شود، فضای مجازی هر چه ندارد آن‌قدر توانمند هست که بتواند انواع شایعات را در رنگ و لعاب مختلف طرح کند، قوت بدهد و حتی به حقیقت بچسباند.

شنیده می‌شود فریدون جیرانی قرار است با برنامه‌ای تلویزیونی، شب‌های جشنواره فجر، در رسانه ملی باشد. اتفاقی که دور از ذهن به نظر نمی‌رسد و بی‌شک او یکی از بهترین مجری کارشناسان این حوزه است. فراموش نمی‌کنیم که برنامه تلویزیونی «هفت» در زمان او در اوج بود و توانمندی‌های فریدون جیرانی به عنوان فردی مطلع در حوزه اجرا، گفتگوی جنجالی و البته چند و چون تولید باعث شده بود که برنامه «هفت» شروعی در اوج داشته باشد اتفاقی که بعدها دچار اوج و فرود هایی هم شد.

جیرانی در یادداشتی تلویحاً از مشورت با تهیه کننده برنامه‌ای با همین مضمون صحبت کرده اما در ادامه گفته است هیچ پیشنهادی از تلویزیون ندارم اما می‌توان تشخصیص داد ممکن است او جشنواره فجر امسال را با یک برنامه تلویزیونی و یا شاید اینترنتی به تحلیل بپردازد.

توانمندی‌های فریدون جیرانی به عنوان یک ژورنالیست سینماگر می‌گوید نباید از این پتانسیل مفید به این راحتی عبور کنیم اینکه او در این‌باره علاقه‌مند است می‌تواند باب صحبت مجدد فریدون جیرانی را با تلویزیون باز کند. او هر روز پر از ایده‌های جدید است، سینما را می‌شناسد، از تولیدات مطلع است و در واقع یک مجری معمولی صرف نیست که فقط به خاطر خودنمایی، اجرای یک برنامه تلوزیونی با مضمون سینما را برعهده بگیرد. جیرانی به عنوان یک کارگردان مولف و آشنا به تکنیک فیلمسازی که اصولا تلاش دارد در اوقات مختلف سوادش را به روز نگه دارد مناسب‌ترین گزینه این روزهای هر رسانه‌ای برای یک برنامه سینمایی است چراکه هم دغدغه سینما دارد و هم تولید را از محتوا تا اجرا می‌شناسد.

اگرچه قرار است برنامه «هفت» با اجرای محمدحسین لطیفی در فجر امسال روی آنتن برود اما این کارگردان سینما و تلویزیون نباید فراموش کند جیرانی می‌تواند مهمترین رقیب او در هر برنامه تلویزیونی باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز