دیدگاه سینماگران درباره جشنواره فیلم فجر / بخش نخست؛

حسن هدایت: سیاست‌زدگی شان جشنواره فیلم فجر را پائین می‌آورد

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۰۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۰۱۴۸۰
حسن هدایت: سیاست‌زدگی شان جشنواره فیلم فجر را پائین می‌آورد
حسن هدایت تاکید کرد سیاست‌زدگی جشنواره فیلم فجر شان آن را پائین می‌آورد.

حسن هدایت، کارگردان سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: وقتی در یک جشنواره فیلمسازان مطرحی وجود دارند آن جشنواره برای علاقه‌مندان سینما می‌تواند جذابیت بیشتری داشته باشد و جشنواره فیلم فجر نیز از این قاعده مستثنی نیست اما مهم‌تر از هر چیز نحوه مدیریت است و اعتبار هر جشنواره به نحوه مدیریت آن برمی‌گردد.

هدایت تصریح کرد: اگر یک جشنواره به سمت فضایی بسته پیش برود و اعمال سلیقه‌ مسئولان در آن دخیل باشد مطمئنا نمی‌توان آن را جدی گرفت. به نظر من مدیران جشنواره فیلم فجر بیش از هر چیز باید به جنبه‌های فرهنگی و هنری این جشنواره اعتبار بدهند و در این شرایط است که می‌توان این جشنواره را مهم دانست.

وی افزود: همیشه جشنواره‌های داخلی در هر کشور سکوی پرتابی برای فیلمسازان جوان آن کشور هستند و همین مساله باعث می‌شود استقلال هیات انتخاب و داوری بیش از هر چیز اهمیت داشته باشد و از طرفی هیات داوران باید با نگاهی کارشناسانه به فیلم‌ها جایزه بدهند اما متأسفانه ما همیشه شاهد سهمیه‌بندی جوایز در جشنواره بوده‌ایم که نشان از سیاست‌زدگی فجر دارد و امیدوارم امسال چنین اتفاقی در آن رخ ندهد.

این کارگردان در ادامه اظهار داشت: سیاست‌زدگی جشنواره فیلم فجر باعث می‌شود تا شان آن پائین بیاید و به همین دلیل مدت‌هاست این جشنواره را به طور کامل دنبال نمی‌کنم اما با توجه به مدیریت فرهنگی که در کشور وجود دارد می‌دانم که مختصات کلی این جشنواره نیز رو به افول است.

کارگردان فیلم سینمایی «گراند سینما» در پایان گفت: سال‌هاست که جشنواره فیلم فجر دیگر جذابیت قبل را برای من ندارد و من نیز چندان علاقه‌ای به دنبال کردن آن ندارم. از طرفی مدتی است که کاری را در سینما آغاز نکرده‌ام و فعلا نظاره‌گر هستم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز