در پایان روز هوای پاک در برنامه «چرخ» چه می گذرد؟

«چرخ» در عمق آسمان

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۰:۳۱:۲۸
کد خبر: ۸۰۱۷۰۶
«چرخ» در عمق آسمان
برنامه «چرخ»، این هفته مرزهای زمینی یک برنامه ترکیبی را خواهد شکست. بخش اصلی برنامه این هفته به آسمان ها و ردپایی که ما ساکنان زمین در آن بجا می گذاریم می پردازد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ همزمان با بیست و نهم دی ماه و روز هوای پاک، مجله علمی «چرخ» به کنکاش درباره آلودگی هوا در کلانشهرها خواهد پرداخت. دکتر وحید حسینی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، در این بخش درباره «یک برخورد علمی با آلودگی هوا» سخن خواهد گفت.

بخش دیگری از «چرخِ» آخرین شنبه دی ماه به اطلاع رسانی درباره ماهواره ای مرتبط است که چند روز پیش با پیش خبرِ وزیر ارتباطات به نقل محافل تبدیل شد. قرار است با توضیحات دکتر علی جعفر صالحی؛ معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهشگاه فضایی، ناگفته ای درباره «پیام» باقی نمانَد. بر همین اساس، نامِ «همه چیز درباره ماهواره پیام» بر پیشانی این بخش از برنامه درج شده است.

«اتاق دانشمند» این هفته، زیر وبم زندگی پروفسور امیرحسین کوکبی؛ استاد دانشگده مهندسی مواد دانشگاه شریف را جستجو می کند. نام امیرحسین کوکبی به عنوان نخستین دانشجوی دانشگاه شریف، دارنده صد و پنجاه عنوان مقاله بین المللی و مولف هشت جلد کتاب مرجعِ در حال تدریس در دانشگاه شریف ثبت شده است اما باقی ماجرای زندگی را از زبان ایشان و در برنامه چرخ خواهید شنید.

در بخش «صندلی علم سنج» این هفته هم علی نیکزاد؛ مجری صدا و سیما طبق روال این قسمت درباره باورهای رایج میان مردم خواهد گفت. بخش کارشناسی و هفت خبر مثل همیشه پای ثابت برنامه چرخ هستند.

برنامه «چرخ»، مجله علمی ـــترکیبی است که به تهیه کنندگی الهه بهبودی، سردبیری محمد جباری، اجرای محمدرضا مقدسیان و حسین فروتن هر شنبه ساعت 21 روی آنتن شبکه چهارسیما می رود.

 

نظر شما