مستندساز نامزد جایزه اسکار درگذشت

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۱۴:۵۲:۵۵
کد خبر: ۸۰۱۹۱۰
مستندساز نامزد جایزه اسکار درگذشت
نیک ردمن مستندساز نامزد جایزه اسکار بعدازظهر روز پنجشنبه ۱۷ ژانویه پس از ۲ سال مبارزه با بیماری سرطان، در بیمارستانی در سنتا مونیکا درگذشت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، نیک ردمن مستندساز نامزد جایزه اسکار بعدازظهر پنجشنبه ۱۷ ژانویه بعد از دو سال مبارزه با بیماری سرطان در بیمارستانی در سنتا مونیکا در سن 64 سالگی درگذشت.

ردمن در سال ۱۹۹۶ برای تهیه مستند «گروه وحشی: آلبومی در مونتاژ» که نگاهی به فیلم بحث برانگیز «گروه وحشی» ساخته سام پکینپا داشت نامزد جایزه اسکار بهترین مستند کوتاه شد.

او همچنین در سال ۱۹۹۸ مستند «یک چرخش زمین: جان فورد، جان وین و جویندگان» را که درباره ساخت وسترن کلاسیک «جویندگان» است، کارگردانی و تهیه کرد. این مستند در جشنواره های متعدد جوایزی را بدست آورد.

ردمن در سال ۲۰۰۷ مستند بلند «جان فورد شدن» را که درباره رابطه طولانی و پیچیده کاری میان جان فورد و داریل اف. زانوک رییس استودیو فاکس قرن بیستم است ساخت. این مستند نخستین نمایشش را در جشنواره فیلم ونیز همان سال تجربه کرد. «جان فورد شدن» آخرین اثر ردمن در مقام کارگردان به حساب می‌آید.

ردمن که یکی از اعضای آکادمی فیلم بریتانیا بود به عنوان تهیه کننده در عرصه موسیقی نیز فعالیت داشت، او در سال ۱۹۵۵ در لندن بدنیا آمده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز