در خلال راهپیمایی غزه رخ داد؛

مصدومیت خبرنگار در «بازگشت»

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۰۴:۱۰:۵۳
کد خبر: ۸۰۲۰۰۹
مصدومیت خبرنگار در «بازگشت»
در جریان سرکوب چهل و سومین راهپیمایی بازگشت با عنوان «وحدت راه پیروزی است»، «صالح المصری»، خبرنگار شبکه الکوثر، مجروح شد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبر گزاری برنا؛ «صالح المصری»، خبرنگار شبکه الکوثر که برای پوشش چهل و سومین راهپیمایی «بازگشت» به شرق غزه اعزام شده بود، در زمان مصاحبه با «خالد البطش»، رهبر جهاد اسلامی و در خلال راهپیمایی غزه، همراه با تیم خبری به خاطر پرتاب گاز اشک آور نیروهای صهیونیستی دچار آسیب دیدگی و مسمومیت شدند.

«صالح المصری»، خبرنگار شبکه الکوثر، در این باره گفت: در چهل و سومین راهپیمایی بازگشت بیش از سی نفر نفر بر اثر اصابت گلوله، زخمی و یا براثر استنشاق گاز سمی، دچار حالت خفگی شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی برای سرکوب این تظاهرات مسالمت آمیز از فشنگ و گاز اشک‌آور استفاده کردند.

همچنین در جریان حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی، سه خودرو آمبولانس که متعلق به هلال احمر و بیمارستان بودند هدف قرار گرفتند که سه امدادگر و دو خبرنگار نیز مجروح شدند.

به گزارش «صالح المصری» از غزه هزاران شهروند فلسطینی با حضور در اردوگاه‌های بازگشت در امتداد مرزهای شرقی غزه با اراضی اشغالی، در تظاهرات روز جمعه شرکت کردند.

«خالد البطش»، از رهبران حرکت جهاد اسلامی حماس، با حضور در چهل و سومین راهپیمایی بازگشت به خبرنگار الکوثر گفت: رژیم صهیونیستی در تلاش مذبوحانه خود برای توقف این راهپیمایی خودجوش مردمی و ایجاد تفرقه بین فلسطینیان ناکام مانده است.

وی افزود : مردم فلسطین از وجود توطئه‌های بزرگ رژیم غاصب صهیونیستی برای ناکام  گذاشتن راهپیمایی حق بازگشت آگاهند و به همین علت اسم راهپیمایی این جمعه را «وحدت تنها راه پیروزی و ناکام گذاشتن توطئه‌هاست» گذاشتند.

مدیر دفتر شبکه الکوثر با حضور در میان شرکت کنندگان فلسطینی گفت: مردم در این تظاهرات مسالمت‌آمیز با برفراشتن پرچم فلسطین، جنایات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی شرکت کننده در تظاهرات مسالمت‌آمیز بازگشت را محکوم کردند.

گفتنی است گروه مصاحبه کننده و همچنین رهبر گروه جهاد اسلامی (حماس) بر اثر پرتاب گاز اشک‌آور نیروهای صهیونیستی دچار  مسمومیت شدند که به مراکز درمانی منتقل شدند.

از زمان شروع تظاهرات بازگشت در 30 مارس 2018 بیش از 240 شهروند به شهادت رسیده و بیش از 25 هزار نفر مجروح شده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز