دیدگاه سینماگران درباره جشنواره فیلم فجر/ بخش سوم؛

یشایایی: زیاد شدن جشنواره‌ها از جذابیت جشنواره فجر کاسته است

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۰۲۸۵۲
یشایایی: زیاد شدن جشنواره‌ها از جذابیت جشنواره فجر کاسته است
هارون یشایایی با حمایت از برگزاری جشنواره‌های متعدد تأکید کرد زیاد شدن تعداد جشنواره‌ها از جذابیت جشنواره فجر کاسته است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ هارون یشایایی، تهیه‌کننده سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر همواره دچار تغییرات بسیاری در روند برگزاری‌اش بوده که این تغییرات گاه به نفع جشنواره و گاه به ضرر آن بوده و تغییرات اخیر نیز برای ارزیابی نیاز به زمان دارند. طبیعتاً تغییرات به اقتضای موقعیت سینمای ایران و جشنواره‌هایش اعمال می‌شود که زمان کارایی آنها را مشخص می‌کند.

یشایایی در ادامه گفت: اهمیت هر جشنواره بر این است تا محفلی ایجاد شود که در آن استعدادهای جوان موقعیتی برای دیده شدن داشته باشند. حضور پیشکسوتان می‌تواند برای جشنواره فجر جذاب باشد اما رسالت اصلی این جشنواره می‌تواند معرفی فیلمسازان جوان و با استعداد باشد و به همین دلیل هر زمان که تعداد جوانان در جشنواره زیاد باشد از نظر من اتفاق مثبتی رخ داده. من معتقدم جشنواره باید محفلی برای فیلمسازان و مخاطبان جوان باشد.

وی افزود: هر چند که در جشنواره فیلم فجر فیلمسازان با هم به رقابت برای تصاحب جایزه می‌پردازند اما نکته‌ دارای اهمیت دیده شدن آثار و جمع شدن اهالی سینما در کنار هم است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ناخدا خورشید» در ادامه اظهار داشت: یکی از دلایلی که جشنواره فیلم فجر دیگر جذابیت گذشته را ندارد زیاد شدن تعداد جشنواره‌ها در کشور است. مطمئناً با این اتفاق تمرکز اصلی فیلمسازان از جشنواره فیلم فجر برداشته شده و این فستیوال دیگر تنها فستیوال سینمایی ایران محسوب نمی‌شود، به همین دلیل می‌توان پذیرفت که در این شرایط، جشنواره فجر از جذابیت سال‌های گذشته‌اش کاسته شده است اما با این حال از برگزاری جشنواره‌های مفید باید استقبال شود و نمی‌توان زیاد شدن جشنواره‌ها را اتفاق بدی دانست.

این تهیه‌کننده خاطرنشان کرد: امیدوارم مسئولان سینمای کشور بیش از هر چیز در برگزاری جشنواره‌ها به عدالت و فراهم کردن موقعیتی برای دیده شدن جوانان توجه داشته باشند. جشنواره فیلم فجر نباید فضای ناامیدکننده‌ای برای سینماگران ایجاد کند و همانطور که از نامش پیداست، جشنواره باید محفلی برای ایجاد انگیزه و نشاط در اهالی سینمای کشور باشد.

گفتنی است هارون یشایایی ساخت فیلم‌های سینمایی «اجاره‌نشین‌ها»، «در مسیر تندباد»، «هامون»، «کیمیا» و «هنرپیشه» را به عنوان تهیه‌کننده در کارنامه خود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز