در «گزارش های برتر» بررسی می شود؛

گذاری در دنیای روباتیک در شبکه جهانی سحر

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۵:۰۴:۵۰
کد خبر: ۸۰۳۲۵۶
گذاری در دنیای روباتیک در شبکه جهانی سحر
«گزارش های برتر» در برنامه این هفته خود، ورود فناوری رباتیک را در گوشه گوشه زندگی روزمره بررسی می کند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛  در این قسمت لباسی را می بینیم که دانشمندان در دانشگاه ژنگ ژو چین طراحی کرده اند و ژنراتورهای نانو بر روی آن نصب شده و مانند لباس های معمولی هم قابل شستشو است. این لباس مجهز به فن آوری نانو، می تواند برق مورد نیاز یک ساعت شارژی و چند لامپ روشنایی را تامین کند.

سپس در کره جنوبی، در بزرگ ترین فرودگاه این کشور ربات هایی را خواهیم دید که با گشت و گذار در بخش های مختلف بزرگ ترین فرودگاه این کشور، به مسافران خوش آمد می گویند، مسافران را برای رفتن به بخش های موردنظرشان در فرودگاه راهنمایی می کنند و حتی کف محوطه فرودگاه را هم تمیز می کنند. 

در ادامه «گزارش های برتر» سری به انگلیس زده و فیلتری را برای تصفیه هوای داخل خودرو ها رو نمایی می کند که برای رانندگان خودروها و سرنشینان آنها موثر خواهد بود. 

و در پایان، باز هم در چین استفاده ازهوش مصنوعی و ربات مجری برای گویندگی خبر معرفی می شود. این مجریان رایانه ای که توسط آژانس خبری شین هوا طراحی شده اند، بر اساس حرکات و اجرای مجریان واقعی طراحی شده اند. 

در بخش اپلیکیشن، اپ گشت و گذاردر چت یا  Hover Chat معرفی می شود. احتمالا برای شما هم پیش آمده که هنگام انجام یک بازی یا کار با یک نرم‌افزار در گوشی موبایل، پیامکی دریافت کنید و برای خواندن یا جواب دادن به آن مجبور به ترک اپلیکیشن فعلی و مراجعه به اینباکس خود باشید، این اپلیکیشن مشکل شما را یک بار برای همیشه حل می کند و در قالب یک دایره‌ی شناور روی نرم‌افزار یا بازی در حال اجرا نمایان خواهد شد و شما بدون خارج شدن از محیط فعلی، با کلیک روی این دایره، متن پیام را مشاهده خواهید کرد و در صورت تمایل در همان محیط قادر به پاسخگویی آن نیز خواهید بود. 

 این مجله تصویری معرفی فناوری، با تهیه کنندگی آرام صراف و اجرای عظیم رضوی، هر سه شنبه در ساعت 20:00  

به وقت تهران به مدت 30 دقیقه بر روی آنتن کانال اردو می رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز