در برنامه «چرخ» ششم بهمن ماه چه می گذرد؟

نقشه برداری مغز، در دنیای فناوری و میکروب ها

۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - ۱۰:۴۰:۴۴
کد خبر: ۸۰۴۴۶۹
نقشه برداری مغز، در دنیای فناوری و میکروب ها
مجله علمی «چرخ»، ششم بهمن ماه به دنیای شگفت‌انگیز میکروب‌ها سفر می‌کند، به پدیده فناورانه «بلاکچین» می‌پردازد و از مرکزی می‌گوید که با کمک علوم و فناوری‌های مختلف، نقشه برداری از مغز را در کشور میسر کرده است.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در مجله علمی«چرخ» امشب ساعت 21 « آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز » معرفی می شود. مرکزی که این فرصت را در اختیار پژوهشگران قرار می‌دهد تا با استفاده از آزمایشگاه‌های مختلف این مجموعه، عملکرد‌های مختلف مغز را مطالعه کنند. 

در بخش دیگری از برنامه، «کاربرد بلاکچین در دنیای فناوری» با حضور مهندس مصطفی نقی‌پورفر؛ مدیر آزمایشگاه نوآوری بلاکچین مورد بررسی قرار می‌گیرد. فناوری زنجیره بلوکی یا بلاکچین از دهه ۱۹۹۰ میلادی به دنیای فناوری معرفی شد، اما تا زمان معرفی ارزهای رمزنگاری شده کاربرد جدی برای این فناوری تصور نمی شد. اما حالا کاربردهای آن در دنیای فناوری بسیار اساسی‌تر و گسترده‌تر شده است. 

علاوه بر این، برنامه این هفته «چرخ» با حضور دکتر محمدعلی آموزگار، استاد دانشکده زیست شناسی دانشگاه تهران از «دنیای شگفت‌انگیز میکروب‌ها» می‌گوید. دکتر آموزگار دارای دکترای میکروبیولوژی و پژوهشگر در زمینه‌ی طبقه‌بندی میکروب‌هاست. زمینه اصلی پژوهش دکتر آموزگار، میکروبیولوژی محیط‌های شور و بسیار شور و کاربردهای بیوتکنولوژیک باکتری‌های نمک‌دوست است.

در «اتاق دانشمند» امشب «چرخ»، زندگی دکتر حبیب باقری؛ استاد دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف به تصویر کشیده می شود. دانشمندی که نام‌‌اش در سال‌های مختلف در لیست یک درصد از دانشمندان پراستناد شیمی ثبت شده است.

برنامه علمی «چرخ» به تهیه کنندگی الهه بهبودی، سردبیری محمد جباری به صورت هفتگی شنبه ها ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می شود. اجرای این برنامه را محمدرضا مقدسیان و حسین فروتن به عهده دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز