افتتاحیه‌ای با یاد عزت‌الله انتظامی و گلایه از نبود بهرام بیضایی

۱۳۹۷/۱۱/۰۹ - ۲۲:۲۰:۰۹
کد خبر: ۸۰۶۲۷۴
افتتاحیه‌ای با یاد عزت‌الله انتظامی و گلایه از نبود بهرام بیضایی
سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در پردیس تئاتر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا افتتاحیه سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور چهره های مطرح حوزه سینما به همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعت ۷ عصر امروز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم داوران بخش تبلیغات، منتخبین بخش عکس، پوستر و تیزر معرفی شدند.

سیمرغ بلورین بخش بهترین عکس به حبیب مجیدی برای بمب یک عاشقانه تعلق گرفت. همچنین طاها ذاکر برای فیلم کوپال سیمرغ بلورین بهترین پوستر را دریافت کرد و سیمرغ بلورین بهترین تیزر  به روح الله موحدی برای گرگ بازی اهدا شد که وی جایزه اش را به همسرش تقدیم کرد.

 در ادامه این مراسم بزرگداشتی برای مرحوم عزت الله انتظامی برگزار شد.

برای برگزاری مراسم نکوداشت زنده یاد عزت الله انتظامی سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی و ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و هفتمین جشنواره فجر به روی سن آمدند و پس از آن منصور ضابطیان از مجید انتظامی دعوت کرد تا با حضور در روی سن در این مراسم همراه شود.

مجید انتظامی آهنگساز سرشناس و فرزند زنده یاد عزت الله انتظامی در این مراسم ضمن تبریک این روز به دست اندرکاران سینمای ایران و آرزوی سال پربار برای سینما گفت: از خانه سینما برای زحماتی که کشیدند و در این مدت ما را تنها نگذاشتند تشکر می کنم.

و پس از آن از ابراهیم حقیقی، عباس گنجوی و فاطمه معتمد آریا تقدیر به عمل آمد.

در جریان تقدیر از فاطمه معتمد آریا کلیپی که به کارگردانی کیارش اسدی زاده ساخته شده بود، هنرمندانی مثل کمال تبریزی، سیف الله صمدیان، شبنم مقدمی، پانته آ پناهی ها، حمیدرضا آذرنگ، بهرام دهقان،  و همایون اسعدیان درباره او حرف زدند. همچنین احمد حامد همسر معتمدآریا صحبت کرد.

فاطمه معتمد آریا در این مراسم با اشاره به اینکه خوشحال است که به عنوان یک زن می توانم گوشه ای از احساسات انسانی مادرانه و خواهرانه اش را در سینما به نمایش گذارد از نبود بهرام بیضایی و راه ندادن شفیعی کدکنی به دانشگاه گلایه کرد و از مردم خواست با شرکت در برخی فیلم ها از کارگردانان جوان حمایت کنند. وی همچنین از تمام افرادی که در خانواده سینما هستند و از او حمایت می کنند تشکر کرد. معتمد آریا مسئولین را در زمره این افراد قرار نداد و بر این امر تاکید کرد.

در پایان یک نمایش مفهومی همراه با ترانه صدای یک زن خوانده شد.

در ادامه علیرضا شجاع نوری و علیرضا تابش برای بزرگداشت عزیزالله حمیدنژاد کارگردان سینمای ایران روی سن حاضر شدند.

علیرضا شجاع نوری در سخنانی درباره حمیدنژاد گفت:

می گویند اگر کسی را می خواهی خوب بشناسی باید با آن کار کنی یا سفر بروی. سال 1361 بود که سیف الله  داد اولین فیلمش را می ساخت و من و حمیدنژاد دستیاران او بودیم و از او یاد گرفتیم و چند سال بعد در نیویورک مسوول معرفی فیلم بودم که در آنجا هور در آتش به نمایش درآمد و بالاخره در آخرین همکاری سریال بانوی عمارت را کار کردیم.

آقای حمیدنژاد یکی از شخصیت های دوست داشتنی است و مثل یک چتر سیاه است در یک سفر بارانی. آنقدر عزیز و حامی است که همواره تو را از خیلی آسیب ها حفظ می کند. ممکن است لبخندهای او را کم ببینی، اما بسیار به جان می نشیند. من تاکنون غیر از خیر از او چیزی ندیده ام.

علیرضا تابش در سخنانی درباره عزیزالله حمیدنژاد گفت: آقای حمیدنژاد شاید 20ساله بودند که با مرحوم سیف الله داد وارد سینما شدند و در این 40 سال ثمره کارشان فیلم های هنری و ارزشمند است که در جشنواره های خارجی وقتی نمایش داده می‌شد مخاطبان باورشان نمی شد که زیبایی های سرزمین عزیز ما است و فکر می کردند در استودیو ساخته شده است. برای عزیزالله حمیدنژاد طول عمر و عزت روزافزون می خواهم. ان شالله همیشه عزیز باشی.

نظر شما