برنامه روز اول سینمای رسانه؛

«خانه‌ای برای تو»، «غلامرضا تختی»، «سال دوم دانشکده من» و «معکوس»

۱۳۹۷/۱۱/۱۰ - ۱۰:۰۴:۴۲
کد خبر: ۸۰۶۲۸۲
«خانه‌ای برای تو»، «غلامرضا تختی»، «سال دوم دانشکده من» و «معکوس»
در اولین روز برگزاری جشنواره فیلم فجر فیلم‌های سینمایی «خانه‌ای برای تو»، «غلامرضا تختی»، «سال دوم دانشکده من» و «معکوس» در سینمای رسانه‌ها نمایش داده می‌شوند.

خبرگزاری برنا فیلم‌های روز اول جشنواره فیلم فجر را که در پردیس سینمای ملت (سینمای رسانه) نمایش داده می‌شوند معرفی می‌کند.

1397092211123180816126724

«خانه‌ای برای تو»

«خانه‌ای برای تو» عنوان مستندی از مهدی بخشی‌مقدم به تهیه‌کنندگی مهدی شامحمدی است که در مرکز مستند سوره حوزه هنری تولید شده و در بخش مسابقه ملی دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» حضور دارد.

داستان این مستند ۷۳ دقیقه ای به«داوود جوان ۳۰ ساله‌ای گیلانی مرتبط می‌شود که، کمتر از یک سال از ازدواجش می‌گذرد و او در شغلش نیز دچار ورشکستگی می‌شود و در این میان متوجه می‌شود که به سرطان پیشرفته‌ای دچار شده است. او در این شرایط برای زندگی‌اش تصمیمات جدیدی می‌گیرد«…

عوامل تولید مستند«خانه‌ای برای تو» عبارتند از کارگردان: مهدی بخشی‌مقدم، پژوهشگران: مهدی شامحمدی و مهدی بخشی‌مقدم، فیلمبردار: محمد حدادی، صدابردار: حسن شبانکاره، صداگذار: حسین ابراهیمی، تدوینگر: عطا مهراد، آهنگساز: افشین عزیزی، مدیر تولید: مرتضی ابراهیمی، عکاس: ایلیا شامحمدی، تهیه‌کننده: مهدی شامحمدی.

«خانه‌ای برای تو» در دوازدهمین جشنواره سینما حقیقت موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم شد و از این بابت دیدن این فیلم برای کسانی که موفق به دیدنش در جشنواره سینما حقیقت نشده‌اند می‌تواند جذاب باشد.

فیلم+تختی

«غلامرضا تختی»

بهرام توکلی پس از موفقیتی که با «تنگه ابوقریب» کسب کرد حال در جدیدترین فیلم سینمایی‌اش با نام «تختی» قصد به تصویر کشیدن زندگی این ورزشکار نام‌آشنا را دارد. این فیلم سینمایی در روزهای ابتدایی تولید درگیر حاشیه شد. در واقع امیر جدیدی، بازیگری که قرار بود نقش غلامرضا تختی را بازی کند، از این فیلم ایرانی جدا شد. بنابر گزارش‌ها جدیدی حتی برخی از فنون معروف مرحوم تختی را فراگرفته بود. فیلم تختی با بازی بهنوش طباطبایی، آتیلا پسیانی، حمید رضا آذرنگ، پریوش نظریه، ستاره پسیانی، بانیپال شومون، مجتبی پیر زاده، علیرضا گودرزی و معصومه قاسمی پور جلوی دوربین رفته است و یکی از فیلم‌های سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر است.

به نظر می‌رسد که این فیلم با فاصله گرفتن از زندگی شخصی جهان پهلوان تختی به زندگی حرفه‌ای و ورزشی او می‌پردازد.

پیش از این فیلمی درباره زندگی غلامرضا تختی با عنوان «جهان پهلوان تختی» در سال 1373 ساخته شده است که علی حاتمی و بهروز افخمی کارگردانی آن را بر عهده داشتند و دیدن نسخه سینمایی بهرام توکلی که فیلم‌های متفاوتی چون «اینجا بدون من» و «آسمان زرد کم عمق» را در کارنامه خود دارد می‌تواند برای مخاطبان سینما جذاب باشد.

09_SaleDovom

«سال دوم دانشکده من»

رسول صدرعاملی پس از 9 سال با فیلمنامه‌ای از پرویز شهبازی به سینما بازگشته و فیلم سینمایی «سال دوم دانشکده من» را امسال در جشنواره فیلم فجر دارد.

عوامل فیلم جدیدترین اثر سینمایی رسول صدرعاملی به شرح زیر هستند:

کارگردان: رسول صدرعاملی، فیلمنامه‌نویس: پرویز شهبازی، مدیر فیلمبرداری: هومن بهمنش، چهره‌پرداز: عبدالله اسکندری، طراح صحنه و لباس: آتوسا قلمفرسایی، تدوین: مصطفی خرقه‌پوش، صدابردار: منصور شهبازی، صداگذار: سیدمحمود موسوی‌نژاد، موسیقی: کریستف رضاعی، جلوه‌های ویژه بصری: جواد مطوری، جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیک، عکاس: مریم تخت‌کشیان، بازیگران: سها نیاستی، فرشته ارسطویی، علی مصفا، پدرام شریفی، بابک حمیدیان، ویشکا آسایش، شقایق فراهانی، نیلوفر خوش خلق و ... تهیه کننده: مسعود ردایی.

خلاصه داستان:

در این فیلم مهتاب و آوا دانشجویان سال دوم دانشکده هستند که به اتفاق تعدادی دیگر از همکلاسی‌هایشان برای یک سفر چند روزه دانشجویی از تهران به اصفهان می‌روند...

این فیلم سینمایی که عنوانش بیشتر با آثار سینمایی شهبازی قرابت دارد می‌تواند از آثار جذابی باشد که مخاطبان و علاقه‌مندان به سینما منتظر دیدنش هستند. مطمئناً همکاری صدرعاملی و پرویز شهبازی حسی از کنجکاوی را برای سینمادوستان و مخاطبان جدی سینما به همراه دارد.

رسول صدر عاملی پیش از این ساخت فیلم‌های سینمایی «دیشب باباتو دیدم آیدا»، «من ترانه 15 سال دارم»، «دختری با کفش‌های کتانی» و «هر شب تنهایی» را در کارنامه خود دارد.

1397110911122715316480824

«معکوس»

پولاد کیمیایی یکی از بازیگرانی است که امسال فیلمی سینمایی را در مقام کارگردان ساخته و در جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

خلاصه داستان: دو دوست قدیمی قبل از انقلاب،‌ یکی فعال سیاسی و یکی مکانیک، فرزند آنها وارد مسابقات زیرزمینی اتومبیل رانی می‌شوند.

عوامل فیلم سینمایی «معکوس» به شرح زیر است:

بازیگران: بابک حمیدیان، شهرام حقیقت دوست، لیلا زارع، اکبر زنجانپور، پروانه معصومی، علیرضا کمالی نژاد، اکبر معززی و سیاوش طهمورث

تهیه‌کننده: مسعود کیمیایی فیلمنامه‌نویس: پولاد کیمیایی مدیرفیلمبرداری: تورج منصوری چهره‌پرداز: محمدرضا قومی طراح صحنه و لباس: بابک کریمی طاری تدوین: مصطفی خرقه پوش و امیر ادیب پرور صدابردار: پرویز آبنار صداگذار: پرویز آبنار موسیقی: بهزاد عبدی جلوه‌های ویژه میدانی: ارشا اقدسی جلوه‌های ویژه بصری: بهنام خاکسار عکاس: علی نیکرفتار

«معکوس» اولین اثر سینمایی پولاد کیمیایی در مقام کارگردان است و یکی از نکات جذاب برای دیدن این اثر می‌تواند نام مسعود کیمیایی به عنوان تهیه‌کننده باشد و مطمئناً برای اهالی سینما جذاب است که ببینند فرزند خالق «گوزن‌ها» و «قیصر» چه فیلمی ساخته است.

پولاد کیمیایی پیش از این در فیلم‌های سینمایی متعددی از جمله «جرم»، «قاتل اهلی»، «خفه‌گی» و «گشت ارشاد» ایفای نقش کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز