برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر؛

«غلامرضا تختی» برای نابینایان اکران شد

۱۳۹۷/۱۱/۱۳ - ۰۶:۲۳:۱۳
کد خبر: ۸۰۷۱۹۹
«غلامرضا تختی»  برای نابینایان اکران شد
فیلم سینمایی «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان روز جمعه 12 بهمن ماه در سانس ساعت 13 سینما بهمن برای نابینایان اکران شد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبر گزاری برنا؛ در ابتدای این اکران که با استقبال همشهریان روشندل همراه بود، مجید سرایی خبرنگار روشندل گفت: در همه جای جهان پخش فیلم برای نابینایان به‌صورت audio description است تا آن‌ها از طریق شنیدن باکیفیت صدا در جریان فیلم قرار بگیرند. اما چون سالن های ما در ایران چنین کیفیتی ندارند از همراهان این عزیزان خواستیم که بیایند و این فیلم را برای نابینایان تصویرگری کنند و توضیح بدهند.

او ادامه داد: از مسئولان جشنواره فیلم فجر ممنون هستم که چنین امکانی را برای نابینایان فراهم کردند. این اتفاق حتماً باید  مورد‌ توجه قرار بگیرد. ما از طریق روزنامه ایران سپید و همچنین گروه‌های تلگرام و واتساپ برای جامعه نابینایان اطلاع رسانی کردیم. خوشبختانه این اکران با استقبال خوبی مواجه شد که حتی خودمان هم انتظارش را نداشتیم.

سرایی با اشاره به نخستین بار بودن تجربه چنین برنامه‌ای در جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: این اولین بار است که چنین برنامه‌ای تدارک دیده‌شده است و امیدواریم این تجربه باز هم تکرار شود.

مسعود نجفی، مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر درباره حضور نابینایان در این ابتکار جشنواره فجر سی و هفتم گفت: افتخار جشنواره این دوره این است که برای عزیزان نابینا چنین برنامه‌ای تدارک دیده است. تلاش می‌کنیم در دوره‌های آینده حتماً فضاها و امکانات بیشتری را به آن‌ها اختصاص دهیم.

بهرام توکلی، کارگردان فیلم «غلامرضا تختی» که مهمان ویژه این اکران بود گفت: بسیار خوشحال هستم که جشنواره فیلم فجر برنامه‌ای برای نابینایان تدارک دیده است. امیدوارم آن‌ها فیلم مرا دوست داشته باشند.

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به دبیری ابراهیم داروغه زاده هم‌زمان با سالگرد انقلاب اسلامی، 10 تا 22 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

   

 

 

نظر شما