مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی؛

علیرضا تابش: تنور جشنواره فجر گرم است

۱۳۹۷/۱۱/۱۲ - ۱۶:۱۰:۴۷
کد خبر: ۸۰۷۲۲۷
علیرضا تابش: تنور جشنواره فجر گرم است
علیرضا تابش معتقد است جشنواره فجر و حضور مخاطبان و مردم در سالن‌های سینما امروز به یک مطالبه جدی تبدیل شده است.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی که روز گذشته در پردیس سینمایی ملت، محل نمایش فیلم‌ها برای اهالی رسانه و منتقدان حضور پیدا کرده بود گفت: «خوشبختانه جشنواره فیلم فجر با سابقه سی و هفت دوره برگزاری‌اش تبدیل به یک نهاد هنری در کشور شده است. این مسئله از جهتی برای ما مسئولیت‌های بیشتری را به همراه می‌آورد. به همین دلیل اگر برخی از ضعف‌ها در کار همکاران ما در بخش‌های مختلف جشنواره وجود دارد باید به دنبال این باشیم که آنها را رفع و بهبود حاصل شود. در واقع باید مصادیق را مشخص کنیم و به سرعت برای برطرف کردن آنها تصمیم‌ لازم را بگیریم.»

تابش با اشاره به اینکه هنوز برای قضاوت درباره این دوره از جشنواره زود است، افزود: تنور این رویداد هنوز آنچنان که باید گرم نشده است. تنها دو روز از آغاز جشنواره گذشته و طبیعی است که آتش آن هنوز روشن نشده است. من در همین دو روز هم فضای بسیار بانشاطی در سالن‌ها دیدم و فضای سینمای رسانه‌ها هم با وجود اینکه من از ظهر در آنجا حضور پیدا کردم بسیار پر جنب و جوش بود.»

این مدیر سینمایی با بیان اینکه جشنواره فجر و حضور مخاطبان و مردم در سالن‌های سینما امروز به یک مطالبه جدی تبدیل شده است، ادامه داد: شاید بتوان گفت تفاوت عمده جشنواره فیلم فجر که یکی از مهمترین جشنواره‌های سینمایی کشور ماست با جشنواره‌های دیگر دنیا همین وجه مردمی بودنش است. هر دو جشنواره ما چه ملی و جهانی خوشبختانه در سطحی گسترده مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.امسال و سال گذشته هم جشنواره علاوه بر تهران، به استان‌ها هم رفت و حداقل نیمی از فیلم‌های مهم جشنواره در شهرستان‌ها هم اکران می‌شود و ما از این بابت خرسندیم.» 

او گفت: «به نظر من جشنواره به این پختگی رسیده است که ظرفیت‌های خودش را در زمینه نگاه به شهرستان‌ها و ایجاد سانس صبح برای کودکان و نوجوانان، توسعه ‌دهد، بنابراین همه اینها این نوید را به مردم می‌دهد که به سمت جشنواره بیایند چون ظرفیت و فرصتی برایشان مهیا شده است که مخاطبان بیشتری از بخش‌های مختلف جشنواره را در برمی‌گیرد و این مسئله یعنی تدارک و برنامه‌ریزی برای سال جدید سینمای ایران.»

تابش با بیان اینکه استقبال مخاطبان از سینما و فیلم‌ها در ایام جشنواره را باید مثبت ارزیابی کرد گفت: «همه این موارد به نظرم یک خاصیت عمده دارد و آن این است که مردم با مفهوم سینما رفتن و فیلم دیدن بیشتر آشنا می‌شوند و بعد ما در اکران فیلم‌ها ثمره آن را می‌بینیم. در همین راستا هم خبرهای خوشی هم در سال 98 خواهیم شنید و آن افتتاح سالن‌های بیشتر است.»

تابش در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: «رونمایی که در جشنواره فیلم فجر از فیلم‌های سینمای ایران می‌شود یک فرصت فرهنگی و رسانه‌ای برای فیلم‌ها و مخاطبان ایجاد می‌کند، وقتی این تعامل چند ماه قبل در بستر جشنواره ایجاد شود مخاطبان می‌توانند با اشتیاق بیشتری انتخاب خودشان را انجام بدهند و فیلم‌های مورد علاقه و مورد نظر خودشان را در سینماها در طول سال تماشا کنند.»

علیرضا تابش

   

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز