سیروس همتی در جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» گفت:

سینمای کودک و نوجوان بنیان سینمای هر کشور است

۱۳۹۷/۱۱/۱۷ - ۰۳:۰۴:۰۰
کد خبر: ۸۰۹۰۲۹
سینمای کودک و نوجوان بنیان سینمای هر کشور است
سیروش همتی بازیگر فیلم «ضربه فنی» با حضور در جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» در باغ کتاب گفت: بنیان سینمای هر کشوری سینمای کودک و نوجوان آن است که تلاش هایی مثل اجرای طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» به نفع آن خواهد بود و به رشدش کمک می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در چهارمین روز از اجرای ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه‌ها» فیلم سینمایی «ضربه فنی» با برگزاری جشنی در پردیس سینمایی باغ کتاب با حضور عوامل و بازیگران این اثر برای دانش آموزان نمایش داده شد.

در ابتدای این مراسم بعد از اجرای سرود جمهوری اسلامی توسط بچه‌ها با همراهی عمو مهرداد و با حضور عمو قناد روی صحنه و سلام و خوش آمدگویی به بچه‌ها، اهنگ ای ایران توسط بچه‌ها همخوانی شد.

در ادامه حبیب ایل بیگی قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی، محمدرضا کریمی صارمی مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پروانه مرزبان از تهیه کنندگان سینمای کودک، سیروس همتی و افشین هاشمی بازیگران «ضربه فنی» روی سن آمدند.

همتی خطاب به بچه‌ها گفت: خوشحالم که اینجا هستم، من نقش یک مربی کاراته را در فیلم ضربه فنی بازی کرده‌ام.

وی در پاسخ به این که خود صاحب چند فرزند است، بیان کرد: به دلیل این که معلم هستم، ۱۲۰ فرزند دارم. دو دختر دوقلو هم دارم. من کارم را از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شروع کرده‌ام و اگرچه نقش من در «ضربه فنی» از شخصیت خودم دور بود، به دلیل جذابیت آن که باید موهایم را می‌تراشیدم و سختی‌های نقش مربی آن را قبول کردم.

این بازیگر خاطر نشان کرد: به نظرم بنیان سینمای هر کشوری سینمای کودک و نوجوان آن است که تلاش‌هایی مثل طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» به نفع آن خواهد بود و به رشدش کمک می‌کند.

افشین هاشمی نیز بیان کرد: در «ضربه فنی» من و سیروس همتی رقیب هم هستیم اما در واقعیت دو دوست هستیم. ما در زمان نوجوانی کلاس‌های کاراته و ... می‌رفتیم.

وی افزود: امیدوارم همه بچه‌ها بتوانند به سینما بروند و فیلم کودک ببینند. بچه‌ها اگر شما به دیدن فیلم‌های کودک و نوجوان بروید فیلم‌های بیشتری برای شما ساخته می‌شود.

ایل بیگی نیز در ادامه عنوان کرد: خوشحالم که امروز پسرها اینجا هستند و فیلم را می بینند، چون فیلم «ضربه فنی» فیلمی است که برایشان جذابیت دارد.

محمدرضا کریمی صارمی و محسن شمس از مشاوران بنیاد سینمایی فارابی کیک تولد ۴۰ سالگی انقلاب را در کنار هنرمندان بریدند.

ویژه برنامه «سیمرغ و پروانه‌ها» با همراهی مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان، سازمان سینمایی، دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود.

نظر شما