علیرضا رئیسیان: در همه جای دنیا قتل‌هایی صورت گرفته از یک شک و سوءظن وجود دارد

۱۳۹۷/۱۱/۱۶ - ۱۷:۰۳:۲۸
کد خبر: ۸۰۹۰۷۳
علیرضا رئیسیان: در همه جای دنیا قتل‌هایی صورت گرفته از یک شک و سوءظن وجود دارد
علیرضا رئیسیان از ساخت فیلم «مردی بدون سایه» گفت و اظهار داشت: قتل‌های زیادی سراسر دنیا اتفاق می‌افتد که ناموسی است و برگرفته از یک شک و سوءظن است.

علیرضا رئیسیان کارگردان سینما که امسال با فیلم «مردی بدون سایه» در جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: بارها بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد که در ساخت فیلم «مردی بدون سایه» مشارکت داشته، من از این شفاف‌سازی حمایت می‌کنم اما باید اعلام کنم که من بیشترین سهم را در ساخت این فیلم سینمایی دارم.

رئیسیان خاطرنشان کرد: ما باید فضای دو قطبی سینمای اجتماعی و انسانی را حفظ کنیم و برای حفظ این مسأله به کمک رسانه‌ها نیاز داریم. مراحل اداری ساخت فیلم به قدری سخت است که عملاً تولید برای بسیاری از فیلمسازان و به خصوص فیلمسازان قدیمی سخت شده و من فکر می‌کنم تولید فیلم برای بسیاری از افراد به غیرممکن نزدیک شده، ما باید تلاش کنیم تا نگاه و نگرشی که داریم حفظ شود و فیلمسازی در این راستا ادامه پیدا کند.

این کارگردان در ادامه گفت: در این مدت کوتاه که «مردی بدون سایه» در جشنواره نمایش داده شده، بسیاری بر من این نقد را دارند که فیلم پایانی گنگ دارد اما معتقدم پایان فیلم گنگ نیست و ما هرآنچه که لازم بوده را به مخاطب ارائه داده‌ایم. همانطور که برخی معتقدند پایان «مردی بدون سایه» گنگ است بسیاری نیز به من گفته‌اند که پایان این فیلم بسیار شفاف و واضح است.

وی افزود: سوء ظن و شک مسأله‌ای است که در همه جای دنیا وجود دارد و بسیاری از اتفاقات تلخ و قتل‌ها به دلیل شک و سوءظن اتفاق افتاده که می‌توان درباره آنها فیلم ساخت. فیلم من مسیری برای بیان این مسأله و اتفاقی که رخ می‌دهد طی می‌کند و باید مقدمه‌ای برای شکل‌گیری و منطقی شدن اتفاقات نهایی در فیلم وجود داشته باشد تا مخاطب اتفاقات را بپذیرد که فکر می‌کنم ما با وسواس این مقدمه را به مخاطب ارائه داده‌ایم.

کارگردان فیلم سینمایی «مردی بدون سایه» در پایان گفت: جشنواره فیلم فجر مهم‌ترین جشنواره سینمایی کشور است و مطمئناً نگاه‌های بسیاری بر این جشنواره است که همواره باعث می‌شود تا حواشی بسیاری گریبانگیرش شود و فکر می‌کنم بهتر است به جای پرداختن به حواشی به سینمایمان بپردازیم و کمک کنیم تا سینمای ایران به رشد و بالندگی برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز