در سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر؛

تالار وحدت میزبان «خانه برناردا آلنا»

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۱۲:۰۸:۰۳
کد خبر: ۸۱۱۵۴۶
تالار وحدت میزبان «خانه برناردا آلنا»
در دومین روز سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر نمایش «خانه بردا آلنا» به کارگردانی علی رفیعی به روی صحنه رفت.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ سالن مملو از تماشاگران، علاقه مندان به تئاتر و نمایش علی رفیعی بود، حتی بالکن ها هم جایی برای مخاطبان و تماشاگران خارج از ظرفیت نداشت.

نمایش «خانه برناردا آلنا» به کارگردانی علی رفیعی است و در تالار وحدت روی صحنه رفت.

نویسنده این نمایشنامه فدریکو گارسیا لورکا است که احمد شاملو مترجم این اثر است و رویا تیموریان، مریم سعادت، مائده طهماسبی، نسرین درخشان زاده، پریسا صبوری نژاد، ریحانه سلامت، یلدا عباسی، سارا رسول زاده، مصطفی ساسانی، مرضیه بدرقه، ساناز روشنی، فرزانه زینتی، ساناز نجفی، ستاره بذرافشان، زهره رمضانی بازیگران این نمایش هستند.

این نمایش تقربیا دوساعت و پانزده دقیقه است که در انتها به صحنه های طولانی میرسد که شاید موجب خستگی مخاطب شود.

نمایشنامه «خانه برناردا آلبا» همچون دیگر آثار لورکا اثری غنی از مفاهیم و مضامین عمیق است. اثر نمایشی علی رفیعی از سرکوب شدن دختران و تبدیل شدن خانه برای آنها به مکانی عذاب آور می گوید و می توان گفت که نمایش «خانه برناردا آلبا» با وجود اینکه نمایشنامه اش توسط نویسنده ای اسپانیایی نوشته شده با روحیات مخاطبان امروزی ایران نیز می تواند ارتباط برقرار کند.

طراحی صحنه خوبی که در نمایش «خانه برناردا آلنا» دیده می شود صحنه ها را به شکلی در آورده که گویا مخاطب شاهد تصاویری فاخر و نقاشی هایی زیباست که توسط علی رفیعی به صورت هنرمندانه ای طراحی شده است، تابلویی که طراحی صحنه و دکور، نور، لباس و بازی بازیگران و موسیقی کاملش کرده بود.

مخاطبان و علاقه مندان به تئاتر نظرات مختلفی درباره این اثر نمایشی داشتند، برخی از طولانی بودن زمان آن می گفتند و آن را نمایشی حوصله سر بر می دانستند و عده ای از مسئولان اجرایی شکایت داشتند که چرا اجازه ورود کودکان به سالن نمایش را می دهند و اما مخاطبانی بودند که از کیفیت نمایش می گفتند نمایشی با اجراهای پخته و کامل و عده ای معتقد بودند کیفیت نمایش معمول است اما بیشتر گلایه ها از قیمت نمایش بود که می توانست کمی پایین ترباشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز