به بهانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران:

نمایش قدرت پزشکی ایران برای لاتینی‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۱۳:۴۶:۳۷
کد خبر: ۸۱۱۵۷۶
نمایش قدرت پزشکی ایران برای لاتینی‌ها
به بهانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در مستند «بدون حد بدون مرز» که از قاب هیسپان تی وی برای مخاطبان اسپانیایی زبان این شبکه به نمایش در می آید، کارگردان به سراغ محقق و دانشمندی جوان رفته که با تلاش شبانه روزی خود توانسته جان «بیماران سرطانی» را نجات دهد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، حجت کچویی، کارگردان مستند «بدون حد بدون مرز» تحقیقات رضا عالیزاده، پژوهشگر و مدیر پژوهشکده بیوتکنولوژی پزشکی را که توانسته داروی «ووراکساز» را تولید کند، به تصویر کشیده است. بیماران سرطانی در مراحل شیمی درمانی مجبور به استفاده از داروی «متوترکسات» هستند که این دارو عوارض سمی خطرناکی برای بیمار به همراه دارد و داروی «ووراکساز» این عوارض سمی را به شدت کاهش می دهد تا از مرگ بیمار جلوگیری کند ولی بعد از تحریم ایران، چند سالی است که این دارو در اختیار بیماران قرار نمی گیرد. 

در این مستند بینندگان مشاهده می کنند که چگونه داروی «وورکساز»ی که عالیزاده تولید کرده و تاکنون در انحصار آمریکا بوده، جان یک بیمار سرطانی را نجات می دهد. این دارو قرار است تا قبل از سال 1400 تجاری سازی شده و وارد بازار ایران شود.

مستند «بدون حد بدون مرز» به نویسندگی  تهیه کنندگی سمانه کچویی، محصول واحد مستند سازی هیسپان تی وی به مدت زمان 25 دقیقه امروز ساعت 21:30 به وقت تهران پخش و فردا در چندین نوبت بازپخش خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز