چهره‌های هفته؛

آسمان نرگس آبیار هم ماه دارد هم ستاره/ پلیس به دنبال سعید روستایی/ مهناز افشار هم دلش سیمرغ می‌خواهد/ محمود رضوی و ماجرای ریگی

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۰۵:۰۶:۰۰
کد خبر: ۸۱۱۹۹۵
آسمان نرگس آبیار هم ماه دارد هم ستاره/ پلیس به دنبال سعید روستایی/ مهناز افشار هم دلش سیمرغ می‌خواهد/ محمود رضوی و ماجرای ریگی
گزارش- مجتبی احمدی

در هفته‌ای که جشنواره فیلم فجر به سکانس آخر رسید و قطعا تمام چهره‌های سینمایی می‌توانند چهره‌های هفته لقب بگیرند برخی از چهره‌ها می‌توانند «ترین‌های هفته» باشند؛ از الناز شاکردوست گرفته تا هوتن شکیبا، پیمان معادی، فاطمه معتمدآریا، نیما جاویدی در فیلم سرخ پوست، نوید محمدزاده و سیمرغی که نگرفت، محسن تنابنده و قسمش که کسی آن را باور نکرد، فیلم جاندار و حامد بهداد قصر شیرین، جواد عزتی و هادی حجازی‌فر ماجرای نیمروز و کلی شخصیت و اتفاق دیگر که از میان آنها به سختی چهره‌های هفته برنا را انتخاب کردیم.

قطعا نرگس آبیار و سیمرغ‌های خودش و تیمش چهره اول هفته خبرگزاری برنا هستند که فیلم «وقتی که ماه کامل شد» بهانه‌ای منطقی است برای این انتخاب. فیلم «متری شیش و نیم» روی پرده سینما در جشنواره فیلم فجر رفت با کلی حاشیه هم اکران شد اما سعید روستایی کماکان از پلیس گلایه‌مند است. فیلم «متری شیش و نیم» که به احتمال زیاد اکران نوروز را خواهد گرفت با ایرادهایی از سوی پلیس مواجه شده که همین مسئله عوامل این فیلم را نگران کرده. سعید روستایی یکی از چهره‌های این هفته خبرگزاری برناست تنها به دلیل دیالوگش در مراسم اختتامیه که گفت: پشت دستم را داغ می‌گذارم که دیگر پلیس از جلو و پشت دوربین من رد نشود.

مهناز افشار بعد از پایان مراسم اختتامیه در توییتی نوشت: من هم دلم سیمرغ می‌خواست البته به الناز شاکردوست هم تبریک گفت اما با جمله‌ای اشاره داشت: همینی که هست...

محمود رضوی پرده‌ از ماجرایی گشود که تا به حال از آن یاد نکرده بود. وی در جایی اشاره کرد: چند سال پیش فیلم زندگی ریگی را به یک کارگردان مرد پیشنهاد دادم اما او نپذیرفت و فیلمنامه را به سمتم هل داد و گفت: مرا بعد از ساختن این فیلم می‌کشند.

همایون غنی‌زاده در مراسم اختتامیه فیلم فجر همه کار کرد تا چهره این هفته خبرگزاری برنا باشد. او یک  سیمرغ گرفت و یک سیمرغ را نگرفت تا با الگو قرار دادن بازیگری صاحب‌نام، یک افغانی را جایگزین یک سرخ‌پوست کند. او فردی افغانی را برای خواندن بیانیه‌اش راهی استیج اختتامیه فیلم فجر کرد تا وارد حاشیه‌ای عجیب و غریب در ابتدای ورودش  به سینما شود.

علی نصیریان بعد از چهل سال صاحب سیمرغ شد تا در آغوش جمشید مشایخی، هم‌بازی سال‌های دورش، جای بگیرد. او با سخنرانی متفاوتش در لحظه کسب سیمرغ ضمن تشکر اعتراض و گلایه‌اش را هم از داوران جشنواره به خاطر کسب سیمرغ دسته دو ابراز کرد.

همان طور که در بالا اشاره شد تعداد زیادی از افراد می‌توانستند چهره‌های هفته خبرگزاری برنا باشند از جمله داوران و هیات انتخاب جشنواره که کار سخت‌شان با حرف و حدیث‌های بسیار همراه بود.

نظر شما