تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «محکومین»؛

بهروز مفید: جشنواره جام جم یادآور تلاش فیلمسازان و بازیگران به مخاطبان است

۱۳۹۷/۱۱/۲۶ - ۱۳:۲۵:۲۳
کد خبر: ۸۱۲۷۸۲
بهروز مفید: جشنواره جام جم یادآور تلاش فیلمسازان و بازیگران به مخاطبان است
​بهروز مفید گفت: جشنواره تلویزیونی جام جم هم با ورق زدن آثار تلویزیونی باری دیگر تلاش فیلمسازان و بازیگران را به مخاطبان یادآوری می‌کند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ بهروز مفید تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «محکومین» در خصوص اهمیت و ضرورت برگزاری جشنواره تلویزیونی جام جم گفت: وجود جشنواره‌ها به طور کلی می‌تواند رویکرد موثری در افزایش درجه کیفی سریال‌های تلویزیونی داشته باشد. همیشه نقد‌های درست می‌تواند سازنده باشد و موارد خوبی را به هنرمندان و فیلمسازان گوشزد کند. در حال حاضر هم این جشنواره چهار دوره را پشت سر گذاشته و تجربیات بسیاری را در این مسیر کسب کرده و با نگاه ویژه‌تری می‌تواند تولیدات جشنواره را مدیریت کند و به نتایج مطلوب‌تری دست یابد.

وی افزود: برنامه‌های تلویزیونی از تنوع بالایی برخوردار هستند به همین دلیل باید در سنجیدن آن‌ها دقت بیشتری شود و آثار را با توجه به ماهیت آن‌ها داوری کنیم تا حقی پایمال نشود، چون برخی از آثار ماهیت تاریخی دارند و برخی‌ها موضوعی اجتماعی را دنبال می‌کنند که ساختار آن‌ها به شدت با یکدیگر متفاوت است.

مفید در ادامه با اشاره به داوری آثار توسط مردم افزود: داوری شدن از سوی مردم به شدت لذت بخش است، چون فیلمسازان و تهیه کنندگان تلاش می‌کنند تا اثرشان مورد قبول مردم واقع شود و زمانی که این انتظار محقق می‌شود تیم تولید به نوعی مزدشان را گرفتند، چون ما آثارمان را برای مردم تولید می‌کنیم و دوست داریم به دل آن‌ها بنشیند، به همین خاطر این انتخاب شدن حس خاصی دارد. همچنین نظر و رای مردم می‌تواند درس‌های آموزنده‌ای برای ما داشته باشد، چون آن‌ها از زاویه دیگری به آثار نگاه می‌کنند و این نگاه می‌تواند آموزه‌های خوبی را برای ما به همراه داشته باشد تا از زاویه نگاه مردم سریال هایمان را بسازیم.

وی در خصوص سختی‌های روند تولیدات تلویزیونی افزود: من با پذیرفتن این شغل در قبال مردم مسئولم تا خوراک فرهنگی خوبی را برایشان تهیه کنم؛ مثلا برای ساخت «محکومین» سه سال دوندگی کردم تا بتواند مجوز ساخت آن را بگیرم، چون می‌دانستم این موضوع می‌تواند نگاه تازه‌ای را هم برای مخاطبان هم برای قوه قضاییه داشته باشد، با این سریال توانستم قانونی را در کشورم اجرایی کنم تا خانواده‌ها با مشکلات کمتری روبه رو شوند؛ این یعنی یک تولید موفق که می‌تواند خستگی تمام این دوندگی‌ها را جبران کند.

تهیه کننده آثار تلویزیونی در خصوص افزایش کیفیت تولیدات در تلویزیون عنوان کرد: فیلمنامه یکی از مهم‌ترین گام‌های اولیه برای تولید سریال است و اگر بخواهیم رسانه‌ای تاثیرگذار داشته باشیم لازم است سرمایه‌گذاری بیشتری روی مردم و مخاطب انجام دهیم و ببینیم او چه می‌خواهد. تلویزیون باید براساس علاقه، نیاز و پرسش مخاطب مسیر مناسب را پیدا کند و طبق آن فیلم‌نامه بنویسد تا مخاطب در قالب یک سریال جواب سوالاتش را پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره تلویزیونی جام جم هم با ورق زدن آثار تلویزیونی باری دیگر تلاش فیلمسازان و بازیگران را به مخاطبان یادآوری می‌کند و آن‌ها را به قضاوت می‌نشاند؛ قضاوتی که در عین سادگی می‌تواند دشوار باشد. این جشنواره‌ها به طور حتم می‌توانند دست آورد‌های خوبی برای تولیدات تلویزیون داشته باشند. امیدوارم علاوه بر آرای مردمی، داوران متخصصی هم حضور داشته باشند تا هم از نگاه مردم و هم از نگاهی تخصصی آثار نقد و قضاوت شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز