علی عطشانی کارگردان «پارادایس»:

نگاه سلیقه‌ای در حوزه هنری و حتی تلویزیون!

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۰۷:۱۸:۵۳
کد خبر: ۸۱۲۸۲۸
نگاه  سلیقه‌ای در حوزه هنری و حتی تلویزیون!
علی عطشانی با تأکید بر قانون از عدم رعایت قانون توسط صدا و سیما و حوزه هنری سخن گفت و اظهار داشت: صدا و سیما و حوزه هنری با نگاه‌های سلیقه‌ای به فیلم‌ها قانون را زیر پا می‌گذارند.

علی عطشانی کارگردان سینما که این روزها فیلم سینمایی «پارادایس» را بر پرده سینماها دارد در گفت‌وگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: رضایت از وضعیت اکران از دو جهت قابل بررسی است، در وهله اول باید بگویم من این روزها شاهد استقبال خوب مردم از «پارادایس» بودم که این استقبال باعث دلگرمی من و دیگر عوامل سازنده فیلم شده است اما انسان‌های متحجری هستند که برای دیده نشدن این فیلم سینمایی تلاش می‌کنند.

عطشانی تصریح کرد: وقتی رهبر انقلاب به رعایت و احترام به قانون تأکید می‌کنند سازمان‌های دیگر مثل صدا و سیما و حوزه هنری به چه حقی در برابر قانون می‌ایستند و فیلمی که قانون کشور به آن مجوز اکران داده و در سینماهای کشور اکران می‌شود را تحریم می‌کنند. من نمی‌دانم چرا قدرتی بالاتر از قانون وجود دارد و با نگاه‌های سلیقه‌ای قانون را کنار می‌زنند.

وی افزود: حوزه هنری در 40 سال انقلاب هیچ دستاوردی در فرهنگ کشور نداشته و فقط سینماهایی که متعلق به بیت‌المال بوده را مصادره کرده و با نگاه‌های شخصی و سلیقه‌ای جلوی بسیاری از فیلم‌ها را گرفته است. من نمی‌دانم کدام قانون و منطقی وجود دارد که می‌گوید چند نفر که چیزی از هنر و سینما نمی‌دانند در حوزه هنری می‌توانند تصمیم بگیرند که سینماهایی که متعلق به بیت‌المال هستند برخی فیلم‌ها را اکران و برخی فیلم‌ها را توقیف کنند.

این کارگردان در ادامه اظهار داشت: در صدا و سیما نیز این نگاه سلیقه‌ای وجود دارد و چند نفر در آن حضور دارند که نسبت به فیلم‌ها نظراتی شخصی اعمال می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که کدام فیلم در تلویزیون تبلیغ شود و کدام فیلم را از تبلیغات محروم کنند. مسئولان تلویزیون که نمیدانم به چه حقی داشتن چنین نگاه‌های سلیقه‌ای را به خود اجازه می‌دهند باید بدانند که در برابر قانون می‌ایستند و حق ندارند نسبت به صدا و سیما نگاهی داشته باشند که گویا صاحب آن هستند و هر کاری که دلشان می‌خواهد در آن انجام دهند.

کارگردان فیلم سینمایی «دموکراسی تو روز روشن» با اشاره به پخش تیزر فیلم‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای گفت: تیزرهای تلویزیونی این فیلم سینمایی در سایت‌های مختلف بسیاری وجود دارد و اگر یکی از شبکه‌های معاند ماهواره‌ای تیزر فیلم «پارادایس» را بردارد و پخش کند همین کسانی که ما را از حق قانونی‌مان محروم کرده‌اند شروع به حاشیه‌سازی می‌کنند.

وی در پایان این بحث تصریح کرد: باید برای صدا و سیمای کشورمان تأسف خورد که از فرهنگ و آثار فرهنگی هنری این کشور حمایت نمی‌کند و شبکه‌های معاند به فکر تبلیغ آثار فرهنگی هنری ما می‌افتند. به صراحت باید بگویم که طبق قانون تلویزیون و حوزه هنری حق انجام این رفتارها را ندارند و من نمی‌دانم که چرا قانون در کشور ما اینقدر ضعیف است که نمی‌تواند در برابر این بی‌قانونی‌های مشخص و واضح بایستد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز