در گفتگو با یک نوازنده ارکستر مطرح شد؛

حیدری: جشنواره موسیقی را با تم های سلیقه ای برگزار نکنید

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۰۷:۱۷:۳۳
کد خبر: ۸۱۲۸۳۷
حیدری: جشنواره موسیقی را با تم های سلیقه ای  برگزار نکنید
امین حیدری: جشنواره موسیقی فجر می تواند بستر مناسبی برای معرفی آثار شنیداری و شناساندن هنرمندان این عرصه و ایجاد یک فضای قابل اعتبار برای آنان باشد.

با امین حیدری نوازنده مطرح عود و یکی از اعضای ارکستر ملی در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر که در دومین روز از برگزاری این جشنواره در تالار وحدت به روی صحنه رفت  درباره چگونگی برگزاری جشنواره فجر امسال و مسائل پیرامون آن با خبرنگار خبرگزاری برنا  به گفت و گو پرداخت که در ادامه می خوانیم.

امین حیدری که در بسیاری از فستیوال ها و جشنواره های بین المللی و داخلی شرکت و به کسب مقام های مختلفی دست یافته به عنوان هنرمند درجه یک عرصه موسیقی درباره چگونگی اجرای ارکستر ملی  در جشنواره فجر گفت: اجرای ارکستر ملی به رهبری  علی اکبر قربانی بازتاب بسیار خوبی داشته و می توان گفت  نوازندگان این ارکستر بهترین اجرای خود را به نمایش گذاشتند، که با استقبال خوب تماشاگران رو به رو شد.

این نوازنده در اعتراضی به نحوه برگزاری این جشنواره گفت : هربار که دبیر و یا مدیری مسئولیت این جشنواره ملی را بر عهده می گیرد با رویکردی تازه و سلیقه ای به نحوه برگزاری این جشنواره می پردازد و این اصلا مورد تایید نیست که هر سال بخواهیم گروهها را به چالش تم های سلیقه ای مدیران دغدغه مند سازیم .

امین حیدری که سالهاست در عرصه موسیقی می نوازد در ادامه گفت : یک سال جشنواره موسیقی را رقابتی برگزار می کنند و سال دیگر رقابت را برداشته و گروهها را در سطح بندی های اجرایی قرار می دهند و این موجب سردرگمی آن دسته از هنرمندانی می شود که می خواهند برای بار نخست در این جشنواره حضور پیدا کنند. 

وی افزود: با توجه به اینکه جشنواره موسیقی فجر می تواند بستر مناسبی برای معرفی آثار شنیداری و شناساندن بهترین ها و ایجاد یک فضای قابل اعتبار برای هنرمندان باشد اما  به دلیل بی برنامه گی ها و تغییر مدیریتی و عدم اطلاع رسانی مناسب از رویکردهای تازه جشنواره، بسیاری از گروهها و نوازندگان از شرکت در این جشنواره باز می مانند. و یا از شرکت دوباره در این فستیوال امتناع می کنند.

حیدری در پایان با ابراز پیشنهادی درباره چگونگی بهتر شدن برگزاری جشنواره های موسیقی گفت : باید با یک برنامه ریزی و چشم انداز موسیقی شناسانه به  رویکردها و ابعاد یک دست در چارچوب قوانین ثابت به برگزاری این فستیوال پرداخته شود تا اعتبار آن در نزد اهالی هنر باقی بماند .

امین حیدری

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز