در روند برگزاری جشنواره موسیقی فجر؛

تازه نفس های موسیقی در نیاوران

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۱۳:۵۹:۳۳
کد خبر: ۸۱۳۴۳۷
تازه نفس های موسیقی در نیاوران
در چهارمین شب از سی و چهارمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر نوازندگان برگزیده جشنواره موسیقی جوان، روی صحنه درخشیدند.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ چهارمین شب از جشنواره موسیقی فجر با حضور تعدادی از برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

ابتدا کسری فریدی با حضور بر روی سن اتود شماره 2 و سپس قطعه مومنتو موزسکل و در انتها پرلود شماره 32 را نواخت و هر سه این قطعات از راخمانینوف بود.

سپس میرنوید حمیدی از تهران با همراهی ‌هادی یوسفی دوئت ویولنسل و پیانو را اجرا کردند. آنها قطعاتی از دیوید پوپر را نواختند.

مبینا یوفی قرایی از گرگان هنرمند نوجوان بعدی بود که هنر گیتار کلاسیک نوازیاش مورد استقبال حاضرین در سالن قرار گرفت.

آراز وجودی از تبریز نیز که پیش از این در جشنواره موسیقی جوان جزو استعداد‌های درخشان بود با حضور بر روی سن قطعهای را نواخت.

در ادامه سلمان سلیمانی از تایباد که با لباس محلی خطه خود قطعه طرقه را نواخت. او که با لباس محلی خطه خود قطعه جعل (طرقه) را نواخت، پیش از اجرا توضیحاتی در خصوص این قطعه به حضار ارائه کرد.

علی کمالی و سید ساسان خاموشی نیز با دونوازی ساز‌های دوزله و ضرب کردی شور و حال خاصی را در نیاوران به وجود آوردند. در پایان این بخش مژگان و مژده سیدی بوکانی از بوکان دونوازی نرمهنای و ضرب کردی را اجرا کردند که همچون اجرای جشنواره موسیقی جوان مورد استقبال مردم قرار گرفت. این هنرمند در چند دوره جشنواره موسیقی جوان حائز رتبه برتر شده است.

در پایان این بخش مژگان و مژده سیدی بوکانی از بوکان دونوازی نرمه نای و ضرب کردی را اجرا کردند که همچون اجرای جشنواره موسیقی جوان مورد استقبال مردم قرار گرفت. این هنرمند در چند دوره جشنواره موسیقی جوان حائز رتبه برتر شده است.

در بخش دیگر سانس اول گروه منتخب ادوار جشنواره شامل حجت فرجیان محمود صالحی محسن میرزایی فردین میرزا حسینی مهسا نزاجپور و مهران قاسمی ‌با نواختن ساز‌های عود سنتور مکانچه تنبک و نی هنر گروه نوازیشان را نشان دادند. نوع رنگ بندی این آثار بسیار خوب و در خور توجه بود و توانست مخاطبان در سالن را راضی نگه دارد.

اجرای+برگزیدگان+جشنواره+موسیقی+جوان

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز