در پنجمین شب جشنواره موسیقی خوانده شد؛

پروین برای فرهاد لالایی خواند!

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۰۹:۵۵:۲۹
کد خبر: ۸۱۳۹۴۹
پروین برای فرهاد لالایی خواند!
پروین بهمنی لالایی خوان قشقایی در پنجمین شب جشنواره موسیقی فجر لالایی با یاد فرهاد گرگینپور نوازنده پیشکسوت موسیقی قشقایی که آبان ماه از دنیا رفته بود، اجرا کرد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ چراغ پنجمین شب از جشنواره موسیقی فجر با صدای کرنا و نقاره قشقایی روشن شد. سپس دیگر اعضای گروه «حاوا» به صحنه آمدند و ادامه اجرا با کمانچه نوازی پیش رفت.

زمانی این اجرا به اوج خودش رسید که پروین بهمنی لالایی خوان با لباس قشقایی به صحنه آمد و گفت:« حتما شما من را می‌شناسید. متاسفم به دلیل سفری که داشتم دیر خدمتتان رسیدم. فرهاد گرگین پور به جز آنکه فامیل من بود برایم ساز هم می‌زد و من می‌خواندم. مرگ او ضربه مهلکی به من و هنرمندان دیگر قشقایی زد و امیدوارم بتوانیم این ضربه را تحمل کنیم. بنابراین می‌خواهم به یاد فرهاد یک لالایی بخوانم.»

این هنرمند که مدرک درجه یک هنری (معادل دکترا) دارد، سپس لالایی دیگر با یاد بی‌بی قشقایی دختر صولت الدوله قشقایی اجرا کرد.

پروین بهمنی که 69 سال دارد، سال‌ها به‌عنوان آموزگار در مناطق مختلف عشایری استان فارس خدمت کرده است و در چند دهه‌ی اخیر، در انتشار کتاب‌هایی مانند «داستان‌ها و حکایت‌ها و افسانه‌های اقوام ترک»، «ایران ترکلر»، «جغرافیای محیط عاشقی ترکان ایران» و چند کتاب دیگر همکاری داشته است.

این هنرمند همچنین آلبوم‌هایی مانند «خدای من غریب»، «به یاد فرود»، «مجموعه نغمه‌های عاشقی قشقایی»، «آوازهای قشقایی» و چند آلبوم دیگر منتشر کرده است.

او چند سال پیش در جریان برگزاری «فستیوال فرهنگ، ادبیات و موسیقی ترک‌زبانان جهان» در قزاقستان، به پاس زحماتی که در چند دهه‌ گذشته در عرصه‌ی فرهنگ کشیده بود، به‌عنوان «بانوی برگزیده فرهنگی ترک‌زبانان جهان» معرفی و تقدیر شد.

در این اجرا همچنین به یاد فرهاد گرگین پور نوازنده آکاردئون قشقایی که 9 آبان ماه بر اثر سرطان از دنیا رفت، قطعهای قشقایی با ساز آکاردئون نواخته شد.

شاهین فرهت ؛ دبیر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر و علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی‌نیز این اجرا را از نزدیک دیدند.

آرش عزیزی ( نوازنده تار)، پیران درخشان (خواننده)، حسین کریم نژاد ( نوازنده کرنا و سرنا)، هوشنگ سلیمی‌(نوازنده کمانچه)، میلاد شهریاری (نوازنده آکاردئون)، محمد جاویدی (نوازنده کمانچه)، شهاب عبداللهی (نوازنده سه تار قشقایی)،

دامون شش بلوکی (نوازنده نقاره قشقایی)، آرمان فرهنگ (خواننده ونوازنده سه تار) به سرپرستی پروین بهمنی اعضای گروه «حاوا» را تشکیل می‌دادند.

در این اجرا قطعاتی از جمله «هلی رحیملو» ، «آغور هلی» ، «یورغا هلی» ، «هلی تند» و «یار مهربان» اجرا شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز