یک رویداد مستقل موسیقایی؛

بوشهر«کوچه فستیوال موسیقی» دارد؟!

۱۳۹۷/۱۲/۰۶ - ۱۳:۴۵:۱۵
کد خبر: ۸۱۷۰۱۵
بوشهر«کوچه فستیوال موسیقی» دارد؟!
دومین «کوچه فستیوال موسیقی» از بیستم تا بیست و ششم اسفند ماه در شهر بوشهر با حضور گروه های مختلف که به اجرای موسیقی نواحی خواهند پرداخت، برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ فستیوال موسیقی کوچه، رویدادی است کاملا مستقل که به همت تعدادی هنرمند و هنر دوست، هر ساله، اسفند ماه، در کوچهای از کوچه های بندر بوشهر برگزار میشود.

گروههایی از بوشهر(گروه هیرون و گروه شبدیز)، خوزستان (گروه کماکان)، افغانستان، آذربایجان (گروه وحید اسداللهی)، خراسان شمالی(گروه نغمهستان)، لرستان (گروه سورنای)، هرمزگان (گروه داماهی) و همچنین گروههای موسیقی عربی طی هفت روز در دو سانس ساعت 19 و ساعت 21:30 در کافه حاج رییس بوشهر به اجرای موسیقی خواهند پرداخت. سانس ساعت 23 به بداهه¬نوازی اختصاص خواهد داشت. 

به گفته برگزارکنندگان این فستیوال که جمعی از هنرمندان بوشهر هستند، فستیوال موسیقی کوچه، میخواهد زمزمههای زیر لب، ترانههای پشت پنجرهها و آوازهای آخر شبِ رهگذرانِ پسکوچههای همه خانههای ایران و جهان را بشنود. این فستیوال تلاش دارد در روزهای برگزاریاش، موسیقی ناب را، ساده و بیتکلف، برای ارتقای زیستنِ انسانی به گوش و قلب مخاطبانی برساند که هجوم صداهای سطحی و نازل محاصره‌ شان کرده است. احسان عبدیپور که از برگزارکنندگان این فستیوال است، می¬گوید: «فستیوال موسیقی کوچه کاملا مستقل بوده و بدون حمایت مالی از سوی هر شخص یا ارگانی برگزار میشود. در اساسنامه این فستیوال هیچ سود و دستمزدی برای برگزارکنندگان در نظر گرفته نشده است و بلیط فروشی تنها با هدف تامین هزینههای برگزاری و پرداخت دستمزد گروههای موسیقی انجام شده است.

اختتامیه این برنامه روز یکشنبه 26 اسفند خواهد بود. 

فستیوال موسیقی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز