رخدادهای فرهنگی سال ۹۷ (تیرماه)؛

افسوس کیانوش عیاری برای کیارستمی در ماهی که مهران مدیری دادگاهی شد

۱۳۹۸/۰۱/۰۴ - ۰۶:۱۱:۰۰
کد خبر: ۸۱۷۶۴۶
افسوس کیانوش عیاری برای کیارستمی در ماهی که مهران مدیری دادگاهی شد
آنچه در تیر ماه سال 97 گذشت.

افسوسی که کیانوش عیاری خورد

کیانوش عیاری گفت: افسوس خوردم مثل عباس کیارستمی از زلزله رودبار فیلم نساختم.

عیاری پس از نمایش فیلم از دشواری‌های ساخت «بیدار شو آرزو»، افسوس‌هایش از نساختن فیلم پس از زلزله رودبار، علاقه‌اش به شهردار شدن، فیلم ساختن از زلزله طبس، نگاهش به فیلمسازی و واقع‌گرایی در سینما، نگاه مشترک با کیارستمی در علاقه به زندگی، دغدغه زلزله و.. گفت.

حکم قطعی پرونده پزشکی کیارستمی اعلام شد

قائم مقام معاون انتظامی کل سازمان نظام پزشکی از اعلام حکم قطعی پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی خبر داد.

خلیلی درباره عوارضی که این حکم برای پزشک این پرونده دارد، گفت: تا سه سال برای ایشان عدم سوءپیشینه انتظامی صادر نمی‌شود و به این ترتیب وی نمی‌تواند مسئولیت فنی مراکز درمانی را بر عهده بگیرد و موسس مرکزی درمانی باشد. همچنین با توجه به سوءسابقه‌ای که در پرونده وی است، در صورتی که قصور دیگری انجام دهد و  پرونده تشکیل شود، باعث می‌شود در آراء بعدی، حکم‌های سنگین‌تری برای وی صادر شود.

فخیم‌زاده در چالوس مصدوم شد

مهدی فخیم‌زاده، کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون، در تصادف دو دستگاه موتورسیکلت در چالوس دچار مصدومیت شد.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در این خصوص گفت: در این تصادف دو نفر مصدوم شدند که یک نفر از مصدومان مهدی فخیم‌زاده بود که از ناحیه لگن، سر و گردن و زیر چانه دچار تروما شد که برای رسیدگی به بیمارستان طالقانی چالوس منتقل شده است.

تقدیر از فرهاد فخرالدینی در جشن ملی قزاقستان

ارکستر سازهای ملی ایران در سالن آمفی‌تئاتر شهر آستانه و در قالب جشنواره "سرپر" جشن ملی ۲۰ سالگی پایتختی آستانه در کشور قزاقستان روی صحنه رفت.

"شورآفرین" ساخته علی‌اکبر قربانی، "بهار دلکش" اثر استاد درویش خان، "بهار من" اثر علی تجویدی، سه قسمت از سوئیت "ابن سینا" و "موج" از استاد فرهاد فخرالدینی، و"کوهستانی، در قفس و تمرین دشتی" از استاد ابولحسن صبا قطعاتی بود که با حضور گروه‌های موسیقی و ارکسترهای کشورهایی همچون کره جنوبی، داغستان، قرقیزستان، روسیه و مقدونیه و همچنین سفرای کشورهای خارجی و سفیر ایران در محل آمفی‌تئاتر آستانه و در حاشیه رودخانه این شهر اجرا شد.

فرزند فروغ «کامیار شاپور» درگذشت

کامیار شاپور، فرزند فروغ فرخزاد و پرویز شاپور، در سن ۶۶سالگی از دنیا رفت.

فرزند فروغ فرخزاد و پرویز شاپور، متولد ۲۹ خرداد ۱۳۳۱ بود؛ پسری که هم فروغ در شعرهایش به او اشاره کرده و هم شاپور از نامش، «کامی»، به عنوان نام مستعار خود استفاده کرده است. او نقاشی می‌کشید و مدتی هم در موسیقی خیابانی فعالیت داشت.

حضور مهران مدیری در دادسرای رسانه

مهران مدیری در دادسرای رسانه حاضر شد تا شکایت خود علیه روزنامه شرق و فیلم آنلاین را پیگیری کند. مهران مدیری به اتفاق وکیل خود، شخصا در دادسرای رسانه حاضر شد تا شکایت خود علیه روزنامه شرق و فیلم آنلاین را پیگیری کند.

نظر شما