اپیزود فیلم نوروزی؛

خشایار الوند قصه« پایتخت» را لو داد

۱۳۹۷/۱۲/۰۸ - ۱۷:۳۸:۴۷
کد خبر: ۸۱۸۱۴۹
خشایار الوند قصه« پایتخت» را لو داد
​خشایار الوند نویسنده«پایتخت» در توضیحاتی درباره فیلمنامه اپیزود ویژه‌ای که قرار است برای شب سال نو آماده شود گفت: متن فیلمنامه کار آماده است و این روزها در حال انجام روتوش‌های نهایی روی آن هستیم.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ خشایار الوند درباره موقعیت‌های کمدی این اپیزود ویژه نوروز ۹۸ که در یک قسمت پخش خواهد شد، عنوان کرد: ما اساسا در همه فصل‌های «پایتخت» اولین نیت‌مان سرگرم کردن مخاطب بوده است، شاید موقعیت‌هایی که طراحی می‌کنیم کمی متفاوت باشد، این موقعیت‌ها خیلی رئال و باورپذیر است و تقریبا فانتزی نیست و حتی اگر حوادثی مثل مواجهه با داعش و یا سقوط از بالن را در متن داستان طراحی می‌کنیم باز هم سعی کرده‌ایم باورپذیر و براساس روال معمول زندگی باشد. در این اپیزود ویژه هم همین کار را انجام می‌دهیم.

الوند با اشاره به سختی نگارش این اپیزود ویژه بیان کرد: نگارش این موقعیت‌های کمدی در ۹۰ دقیقه و یا ۱۰۰ دقیقه که مشابه یک تله فیلم است، خیلی سخت بود. ما در سریال‌های «پایتخت» دو سه قسمت اولیه را به نوعی طراحی می‌کردیم که در قسمت‌های چهارم و پنجم کار شروع شود اما اینجا این فرصت را نداشتیم.

وی درباره موقعیت‌های داستانی تک قسمت نوروزی«پایتخت»هم گفت: موقعیت این افراد حدود یک و نیم سال بعد از سفر و اتفاقات سوریه است که در فصل قبل شاهد آن بودیم و حالا در شب آخر سال جدید اتفاقاتی رخ می‌دهد.

این نویسنده درباره حضور ترکیب کامل بازیگران با توجه به اینکه برخی از آن‌ها سر کارهای دیگر هستند و پررنگ بودن نقش‌ها، گفت: همه بازیگران گرفتار پروژه‌های دیگر هستند اما در این کار هم حضور دارند با این حال نقی و ارسطو مدت زمان بیشتری به نسبت دیگر کاراکترها بازی دارند.

الوند درباره حضور علیرضا خمسه نیز که شایعه شده بود دیگر در«پایتخت»حضور ندارد هم گفت: باباپنجعلی هم در این تک اپیزود حضور دارد و به نظرم برای ساخت یک اپیزود ۹۰ دقیقه‌ای کشتن باباپنجعلی به صلاح نبود؛ ما همچنان از قابلیت‌های علیرضا خمسه استفاده می کنیم و اتفاقا او هم حضور متفاوتی در این تک قسمت دارد.

 

نظر شما