در گفتگو با «بحث روز» رادیو ایران عنوان شد؛

باقری: آیا وظیفه دولت رفع بهانه از دشمن است آن هم به بهای دادن امتیاز؟

۱۳۹۷/۱۲/۱۰ - ۱۱:۳۰:۲۸
کد خبر: ۸۱۸۵۸۹
باقری: آیا وظیفه دولت رفع بهانه از دشمن است آن هم به بهای دادن امتیاز؟
علی باقری؛ لوایح FATF را بدون منفعت و مخالف مصلحت کشور دانست و گفت: با تصویب آن بهانه از دشمن گرفته نخواهد شد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ دکتر علی باقری؛ عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای لوایح cft  و پالرمو را بی فایده دانست و اظهار کرد: شورای نگهبان پالرمو را خلاف قانون اساسی و شرع دانست است.

همچنین دکتر ظریف در مجلس شورای اسلامی به صورت صریح بیان کردند که پالرمو برای کشور هیچ سودی ندارد و فقط بهانه را از طرف مقابل می‌گیرد. سوال من این است که آیا وظیفه دولت رفع بهانه از دشمن است آن هم به بهای دادن امتیاز.از سوی دیگر باید گفت مهم ترین بهانه دشمن که از همان اغاز پیروزی انقلاب اسلامی اغاز شده خود این انقلاب و نظام اسلامی است که امریکا وغرب تاکنون تلاش کردند به بهانه های مختلف برضدان توطئه کنند پس اگر بخواهیم بزای گرفتن بهانه از دشمن این لوایح را تصویب کنیم به این هدف نخواهیم رسید ، بر این اساس به نظر من تصویب این لایحه به مصلحت کشورومنافع ملی نیست. 

این کار شناس ادامه داد: جربان غربگرا کوشید تا باورهای انقلاب را دست نیافتنی جلوه دهد. اما مردم همین باورها را نیز دست یافتنی کردند. در عرصه امور خارجه نیز برخی به ارزش ها و باورهای انقلاب اعتقاد ندارند. چون باورشان نیست، آرمانها را کنار می گذارند . ما در سوریه توانستیم مساله عینی مشارکت بسیاری کشورها علیه انقلاب اسلامی ایران را حل کنیم. ما در هر زمان که به این باور انقلابی اعتقاد داشته باشیم می توانیم پیشرفت کنیم.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت ها و موفقیت های مختلف جمهوری اسلامی ایران بویژه در عرصه های، پزشکی، صنعتی هسته ای ،نظامی وهوا وفضا ادامه داد : لازمه حرکت و رسیدن به  آرمانها باور است، مانند ایران که از ابتدا ی انقلاب اسلامی براساس اعتقاد به اصل خواستن توانستن است وباوربه این که ما می توانیم ، توانست در حوزه نانو، هسته ای و موشکی به دستاوردهای بزرگی برسد. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب خود به فاصله بین واقعیت ها و باید ها اشاره کردند و فرمودند که بارها این فاصله طی شده است و در آینده هم طی خواهد شد، در تمام دوره های بعد هم این تجربه تکرار شد.  

دکتر باقری در ادامه برنامه بحث روز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری فرمودند «هویت مردم سه بعد اسلامی، انقلابی و تاریخی ملی دارد.» پس ما در تعاملات خود باید به دنبال صیانت از هویت ملت باشیم، هرکجاکه ما برای صیانت از هویت ملت حرکت و ایستادگی کردیم، موفق شدیم. البته به شرط اینکه مسئولین امر باور داشته باشند.  

در ادامه برنامه بحث روزدکتر محمدرضا حسینی استاد حقوق بین الملل دانشگاه با اشاره به صرفصل های بیانیه گام دوم رهبر انقلاب بیان داشت: در صحبت های مقام معظم رهبری هفت فصل کلی وجود دارد که ۶ فصل از آن توصیه به جوانان در مورد آتش به اختیار بودن می باشد بنابرا ین مخاطب اصلی آن یعنی جوانان؛ جمعیتی انبوه، تحصیل‌کرده، پُرانرژی و آینده‌ساز است. 

وی با یادآوری آمار بالای نسل جوان در کشور گفت: حدود  35میلیون نفر (اگر فقط جوانان ایرانی را مخاطب این بیانیه بدانیم) که هر کدام‌شان می‌توانند موتور محرکه و پیشران حرکت و اقدامی مهم و سازنده برای کشور باشند . 

حسینی واگذاری مشکلات معیشتی و ربط دادن آنها به لوایح مطرح شده FATF و CFT را سیاستی کاملاً غلط دانست و گفت: این لوایح در حوزه مالی و بانکی نه تنها فرصتی را فراهم نخواهد کرد بلکه تهدیدهای بسیاری برای ما دارد. 

 

نظر شما