در شبکه سحر بررسی می شود؛

چرا رئیس حزب نوی نو کردستان دستگیر شد؟

۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۱۴:۲۰:۵۰
کد خبر: ۸۲۰۰۶۲
چرا رئیس حزب نوی نو کردستان دستگیر شد؟
در برنامه امشب «طنین » (زایە ڵه ) همچون هفته های اخیر درباره آخرین اخبار در اقلیم کردستان با کارشناسان برنامه گفت و گو می شود.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبر گزاری برنا؛  برنامه سیاسی «طنین» کانال کردی شبکه جهانی سحر ، تنش های سیاسی ، قضایی و تبلیغاتی درخصوص دستگیری «شاسوار عبدالواحد» رئیس حزب نوی نو را بررسی می کند.  

موضوعاتی که برنامه «طنین» امروز با کارشناسان برنامه مطرح می کند درباره علت دستگیری «شاسوارعبدالواحد»  است . در این برنامه کارشناسان درباره فراخوانی رئیس حزب نوی نو در ماه می 2018 به  دادگاه صحبت می کنند و اینکه اگر اتهاماتی علیه  وی مطرح شده است پس چرا بعد از گذشت 9 ماه ، حکم دستگیری از سوی دادگاه‌ سلیمانیه ‌صادر شده است. 

  همچنین با توجه به سیاسی خواندن رای دادگاه سلیمانیه بر غیرمستقل بودن و حزبی بودن دستگاه قضایی کردستان  از سوی مخالفان ، این پرسش از کارشناس برنامه پرسیده می شود که چرا بسیاری معتقدند  پرونده‌ تشکیل شده‌ برای شاسوار عبدالواحد پرونده‌ ای کاملا سیاسی است و از طرف اتحادیه‌ میهنی کردستان برای ایجاد فشار به‌ نسل نو و جریان های مخالف به‌ جریان افتاده‌ است؟  

شاسوار عبدالواحد رهبر لیست نسل نو یکی از جریان‌های منتقد حاکمیت اقلیم کردستان است. 

برنامه سیاسی محور«طنین»، با تهیه کنندگی عبدالجواد رشیدی و اجرای عبدالله عابدی هر دوشنبه در ساعت 20:00 به وقت تهران به مدت 30 دقیقه بر روی آنتن کانال کردی شبکه سحر می رود.

 

نظر شما