اکران «یه وا» در گروه هنر و تجربه

۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۱۴:۳۴:۴۲
کد خبر: ۸۲۱۰۵۲
اکران «یه وا» در گروه هنر و تجربه
فیلم سینمایی «یه وا» به کارگردانی آناهید آباد که در بخش بهترین فیلم خارجی زبان برگزیده شده بود، در گروه هنروتجربه اکران می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ نماینده سینمای ارمنستان برای رقابت در نودمین دوره جوایز اسکار در بخش بهترین فیلم خارجی زبان برگزیده شده بود، در گروه هنروتجربه اکران می‌شود. این فیلم به تهیه‌کنندگی تقی علیقلی‌زاده با مشارکت مرکز سینمایی ارمنستان و بنیاد سینمایی فارابی ایران تولید شده‌است.

فیلم «یه وا» درباره مادری است که به اتهام قتل شوهرش تحت پیگرد قانونی است. او برای حفاظت از دخترش فرار را پیشه کرده و به محل دور دستی پناه می‌برد و به ناچار در محل جدید با مسائل و دشواری‌ها مقابله می‎کند و با آئینه‌ای به نام زندگی رودررو می‌شود…

این فیلم به پخش‌کنندگی بنیاد سینمایی فارابی، پس از نمایش در بازار فیلم کن، در نخستین حضوربین‌المللی در جشنواره جهانی فیلم مونترال به روی پرده رفت. فیلم «یه وا» نماینده سینمای ارمنستان در رقابت جوایز سینمای آسیا و اقیانوسیه نیز بود. این فیلم که محصول مشترک ارمنستان و ایران است، تاکنون در جشنواره‌های چون مونترال، میل ولی، جهان آسیای لس آنجلس و تفلیس به روی پرده رفته و جایزه فیلم منتخب تماشاگران در جشنواره فیلم انار را نیز به خود اختصاص داده است.این فیلم هم‌چنین در بخش «نمایش‎های ویژه: بهترینِ کشورها» در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد.

آناهید آباد از فارغ‌التحصیلان دوره فیلم‌سازی مرکز اسلامی آموزش فیلم‎سازی است و فعالیت در سینما را از سال ۱۳۷۳ با دستیاری کارگردان و برنامه‌ریزی فیلم «خلع سلاح» به کارگردانی علیرضا داودنژاد شروع کرد. او بعد از آن با کارگردان‌های شاخصی چون بهرام بیضایی، واروژکریم مسیحی، احمدرضا درویش، ابوالفضل جلیلی و… همکاری کرد.آباد سال ۱۳۹۴ اولین فیلم بلند داستانی خود را با نام اولیه «کارواجار» که بعدها به«یه وا» تغییر نام داد، در ارمنستان مقابل دوربین برد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز