نه اخلاقاً ، نه عرفاً و نه حتی قانوناً ؛

داوودی نژاد: از وزارت ارشاد راضی نیستم!/ با "هزار پا" ناشیانه برخورد کردند

۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۱۲:۵۱:۴۵
کد خبر: ۸۲۲۵۷۷
داوودی نژاد: از وزارت ارشاد راضی نیستم!/ با هزار پا ناشیانه برخورد کردند
ابوالحسن داوودی: متاسفانه رفتارهایی که با فیلم "هزارپا" در زمان عرضه نسخه ویدئویی و نیز شکل عرضه آن شد، به هیچ عنوان درست نیست و حتی از جانب برخی مخاطبین سوءبرداشت‌های سوداگرانه‌ای صورت گرفت، چنانچه قبل از آن نیز در واگذاری امتیاز فیلم به رسانه‌های پخش اینترنتی نیز اتفاقاتی افتاد که بدون اطلاع و موافقت من یا تهیه‌کننده بود.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبر گزاری برنا؛ ابوالحسن داوودی درباره نحوه توزیع و پخش فیلم "هزار پا" گفت: هرچه من، تهیه‌کننده و مسئول شرکت پخش با آقای حسین پارسایی و مسئولان بخش نمایش خانگی وزارت ارشاد گفتگو و بحث کردیم، نتوانستیم این مساله را به این دوستان مدیر بقبولانیم که یک فیلم در زمان عرضه در نمایش خانگی می‌تواند نسخه طولانی‌تری از زمان اکران باشد و در همه جای دنیا چنین رسمی وجود دارد و کسی نه اخلاقاً و نه عرفاً و نه حتی قانوناً حق ندارد آن را به شکل دیگری تفسیر کند یا ساختار دیگری به فیلمساز و صاحب اثر تحمیل کند و به جبر آیین‌نامه قدیمی یک اثر سینمایی را تبدیل بکند به یک مینی‌سریال یا سریال!

تصمیم گرفتم در نسخه ویدئو و شبکه نمایش خانگی نسخه کاملی از فیلم ارائه کنیم که صحنه‌های حذف شده در زمان اکران را نیز دربر بگیرد و به شکل طبیعی از آنجا که از نظر حجمی در یک لوح فشرده (دی وی دی) امکان عرضه با کیفیت بالا را نداشت، می‌بایست نسخه کامل شده در دو لوح فشرده اما در یک بسته و یکجا و یک زمان عرضه می‌شد.

وزارت ارشاد فشار زیادی وارد کرد تا این فیلم را در چند قسمت ارائه کند حتی تأکید داشتند که فیلم به شکل یک مینی سریال پنج قسمتی عرضه شود و پخش‌کننده بخش خانگی از ترس اینکه قسمت دوم مجوز عرضه نگیرد، بدون اطلاع و مجوز من یا تهیه‌کننده قسمت اول را هم به دو نیمه تقسیم کردند! این گونه رفتار با یک فیلم سینمایی بسیار ناشیانه و غیرقانونی است اینکه وزارت ارشاد به زور در یک اثر سینمایی دست ببرد و بخواهد آن را تبدیل به یک سریال چند قسمتی بکند آن هم به این بهانه که قوانینش قدیمی است و زمان بالای 205 دقیقه را برای نمایش خانگی یک فیلم سینمایی به رسمیت نمی‌شناسد.

من و تهیه‌کننده فیلم هم هیچ رضایتی از این گونه عرضه فیلم هزارپا نداریم. باید پخش‌کننده ویدئویی فیلم در مقابل فشارهای وزارت ارشاد می‌ایستاد و از حقوق سازندگان فیلم دفاع می‌کرد. کاش همه مسئولین و کسانی که مسبب این گونه رفتارها و عملکرد غیرحرفه‌ای هستند نیز به مخاطبین احترام بگذارند و خودشان عذرخواهی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز