سعید آقاخانی:

در سریال «ن خ» لودگی هم داریم/ «ن خ» اولین تجربه همزمان بازیگری و کارگردانی من بود

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۰۵:۵۶:۰۰
کد خبر: ۸۲۳۵۰۱
در سریال «ن خ» لودگی  هم داریم/ «ن خ» اولین تجربه همزمان بازیگری و کارگردانی من بود
سعید آقاخانی ضمن تبریک عید نوروز از مراحل تولید سریال «ن خ» گفت.

سعید آقاخانی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: مدت‌ها است مشغول تولید مجموعه تلویزیونی «ن خ» برای پخش از تلویزیون در ایام نوروز هستیم، این سریال تا حدی به نظرم فضای متفاوت و خاصی دارد که تا امروز شاید تجربه نشده است.

آقاخانی خاطرنشان کرد: بخشی از این سریال در کردستان روایت می‌شود و ما تصویربرداری برخی صحنه‌ها را خارج از تهران داشتیم. بسیاری از کاراکترها در این سریال با گویش و لهجه کردی صحبت می‌کنند و اشاره‌ای به فرهنگ کردی نیز داریم که فکر می‌کنم اثر جذابی برای مردم باشد و بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: با وجود اینکه پیش از این در سریال‌‍‌هایم لودگی دیده نمی‌شود کمی به سمت لودگی نیز رفته‌ایم. ما وارد منطقه‌ای شدیم که فرهنگ متفاوتی دارد و قطعاً چنین موضوعی برای تماشاچیان جذاب خواهد بود و از طرفی فکر می‌کنم تا امروز چنین چیزی را در تلویزیون در سطح شبکه‌های سراسری تجربه نکرده‌ایم.  پرداختن به موضوعات بومی در سریال‌های تلویزیون می‌تواند بسیار جذاب باشد.

این کارگردان در ادامه گفت: متأسفانه بسیاری از موضوعاتی که در سریال‌ها به آن پرداخته شده مربوط به تهران می‌شود و همه چیز در تصویر و صدا برای مخاطبان تکراری شده، اما «ن خ» دارای جذابیتی نو است که مطمئناً مخاطبان این سریال را دوست خواهند داشت. من فکر می‌کنم که پرداختن به موضوعات متفاوت یکی از نیازهای تلویزیون است.

بازیگر فیلم سینمایی «بنفشه آفریقایی» در ادامه درباره عنوان این سریال گفت: نام کاراکتر اصلی این سریال «نورالدین خانزاده» است که ما با استفاده از این نام عنوان سریال را «ن خ» گذاشتیم که خودم هم نقش این کاراکتر را بازی می‌کنم. من به نقد اجتماعی و این موضوعات فکر نمی‌کنم و وقتی فیلمنامه «ن خ» را می‌خواندم از قصه آن خوشم آمد و سعی دارم یک قصه جذاب را که دوستش دارم برای مخاطبان تعریف کنم.

آقاخانی در ادامه اظهار داشت: سریال «ن خ» اولین تجربه همزمان بازیگری و کارگردانی من بود. من پیش از شروع تصویربرداری فکر می‌کردم کار سبکی را در پیش داشته باشم اما در واقع اینگونه نبود و با سختی‌های بسیاری در تولید مواجه شدم که حضورم در جایگاه کارگردان و بازیگر این سختی را دوچندان کرد اما شرایط برای تولید به خوبی فراهم است و در آرامش این سریال تا امروز ساخته شده است. هر چقدر به نوروز نزدیک‌تر می‌شویم استرس ما بیشتر می‌شود و امیدوارم بتوانیم این کار سخت را به بهترین شکل انجام دهیم.

وی تأکید کرد: من خودم کرد و اصالتاً متعلق به منطقه‌ای هستم که سریال «ن خ» در آن روایت می‌شود. اکثر بازیگران ما نیز کرد هستند و مطمئناً اتفاقات تلخی که برای اینگونه سریال‌ها رخ می‌دهد برای سریال ما رخ نخواهد داد. این سریال به مورد خاص و حساسی نمی‌پردازد که بخواهد آزاردهنده باشد و مشکل ساز شود هر چند که در هر شرایطی هر کس که بخواهد شیطنتی داشته باشد حتماً حاشیه می‌سازد و کاری از دست کسی برنمی‌آید. این سریال مملوء از بازیگران کرد و بومی بسیاری است که اکثر آنها از کردستان و شهرهای اطراف هستند.

آقاخانی در آخر جملات خود را با یک تبریک نوروزی به پایان رساند و گفت: سال نو را به همه مردم ایران تبریک می‌گویم، امیدوارم در ایام نوروز از دیدن سریال «ن خ» لذت ببرند و در طول سال روزهای بسیار خوبی را برای همه آنها آرزو دارم.

نظر شما