با طرح «هنر برای همه» ؛

کنسرت مجانی در راه است!

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۱۲:۲۹:۰۱
کد خبر: ۸۲۴۰۷۵
کنسرت مجانی در راه است!
محمد معتمدی: طرح «هنر برای همه» در صورت مشارکت هنرمندان، می‌تواند در طول سال پابرجا بماند و مردم را با هزینه کم، مهمان کنسرت‌های موسیقی، تئاتر و نمایش کند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبر گزاری برنا؛ خواننده موسیقی ایرانی و طراح ایده «هنر برای همه» در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: از آنجا که هنر به ویژه شاخه‌هایی مانند سینما، موسیقی یا تئاتر، کالایی فرهنگی هستند که در حالت درست باید متعلق به همه قشر‌های جامعه باشد و همه، فارغ از درآمد اقتصادی، باید از آن بهره‌مند شوند، ولی در عمل چیز دیگری اتفاق می‌افتد، طرحی به ذهن من رسید و آن را با مسئولان مطرح کردم.

محمد معتمدی گفت: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر بخش درخور توجهی از جامعه ما چه در تهران و چه در شهرستان‌ها، هرگز نتوانستند طبق آمار به کنسرت‌های موسیقی خوب در سالن‌های خوب و باکیفیت بیایند و فقط به دلیل شرایط اقتصادی این اتفاق رخ داده است و از آنجا که امسال و سال آینده نیز احتمالا بخاطر شرایط خاصی که کشور ما دارد موضوع کمی تشدید خواهد شد، به همین علت فکر کردم سالن‌های زیادی در تهران وجود دارد که هم کیفیت خوبی دارند و هم بدون استفاده مانده اند، بنابراین با مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفتگو کردم تا سالن‌های مناسب خود را نامزد اجرای ارزان قیمت موسیقی کنند.

این خواننده درباره نتیجه این کار افزود: قرار است با حمایت این سازمان و همینطور حمایت اداره کل ارشاد تهران و اداره اماکن نیروی انتظامی، طرح «هنر برای همه» اجرایی شود یعنی هر کس با هر سطح درآمدی بتواند بلیت کنسرت خوب بخرد و به اتفاق خانواده با یک هزینه معقول و منطقی به دیدن برنامه هنری برود که هم در روحیه جامعه و هم در ارتقای سطح فرهنگی جامعه موثر است.

معتمدی درباره محل برگزاری این کنسرت‌ها گفت: تمرکزمان فعلا روی پردیس تئاتر خاوران است که سالن بسیار خوب و باکیفیتی است و گنجایش هزار نفر جمعیت را دارد.

این هنرمند موسیقی افزود: یکی از نکات جالب این طرح آن است که ردیف جلوی سالن اجرای مراسم با ردیف آخر یک قیمت دارند یعنی کسی به لحاظ تمکن مالی ارجحیتی ندارد.

وی گفت: ما به دنبال یک آرمانخواهی و یک عدالت محوری در این طرح هستیم که امیدوارم مسئولان هم حمایت کنند.

معتمدی افزود: این طرح نیاز به اطلاع رسانی دارد تا هنرمندان دیگر موسیقی و تئاتر و تهیه کنندگان تئاتر، موسیقی و سینما بیایند و در آن مشارکت کنند و این مسئولیت تقسیم شود.

وی گفت: اگر هرهنرمندی در طول سال با مشارکت در این طرح حتی یک بار به عنوان مثال در همین سالن خاوران برنامه اجرا کند این طرح می‌تواند پابرجا بماند و در واقع می‌توان گفت یک باغ دلگشا برای مردم است که هر وقت بخواهند بتوانند بیایند و از محیط فرهنگی آنجا استفاده کنند.

 

 

نظر شما