سبد رنگارنگ شبکه ها در نوروز ۹۸؛

انیمیشن از جنس ایرانی در نوروز باستانی

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۱۴:۱۷:۵۹
کد خبر: ۸۲۴۷۶۳
انیمیشن از جنس ایرانی در نوروز باستانی
شبکه های سیما در ایام نوروز، برای مخاطبان خود سفره هفت‌سین متنوعی تدارک دیده اند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبر گزاری برنا؛ همزمان با آغاز نوروز و نوشدن طبیعت، شبکه های سیما با ویژه برنامه هایی جذاب و شاد، فیلم های شاخص سینمای ایران و جهان، سریال های طنز و درام و ... به استقبال بهار 98 می رود.

انیمیشن

«روبی و جوجه ها»، انیمیشن های قرآنی و دینی، «شکرستان»، «بیسبالیست ها»، «کاپلو»، «موچولوها»، «چارلی به مدرسه می رود»، «جت پستچی»، «سیاره جیجی بیجی»، «اتوبوس های کوچولو»، «واندا و فضایی»، «روباه و خروس»، «پند پارسی»، «هزار افسان»، «طلایه»، «شاهنامه»، «ماهی بادکنکی»، «مثل نامه»، «موزه 2»، «همسایگان جنگل»، «مهارت های زندگی 3»، «هالاباما 2»، «هوشان»، «دیدار» و «کوچولوهای کنجکاو» از جمله آثار پویانمایی است که از شبکه های سیما روی آنتن می روند.

فصل دوم «روبی و جوجه ها» انیمیشنی جذاب و دیدنی کاری از بهنود و بابک نکویی است که فصل اول آن نوروز سال 97 از شبکه دو سیما پخش شد و فصل دوم آن در تعطیلات سال جدید هر روز ساعت 13:50 روانه آنتن می شود.

کودک و نوجوان

مجموعه نمایشی «بالش ها»، «خاله شادونه در کلبه کوهستان»، «با ما بیا» و «کافه بازی» از ویژه های کودک و نوجوان شبکه دو برای ایام نوروز است.

«بالش ها» عنوان سریالی نمایشی است که به قلم محمد درویشعلی‌پور، کارگردانی احمد درویشعلی‌پور و تهیه‌کنندگی مسلم آقاجان‌زاده تهیه شده است. در این مجموعه نمایشی ١٥شخصیت عروسکی در کنار شخصیت‌های دیگر، قصه‌های این مجموعه را روایت می‌کنند.

در خلاصه داستان آن آمده که بالش‌ها از دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن آدم‌ها به ستوه آمده‌اند و بر علیه آدم‌ها اعلان جنگ می‌کنند؛ در این داستان پنبه زنی به نام پندار در سرزمین ماسوره بالش های آسیب دیده را ترمیم می کند و در این راه با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند.

داریوش فرضیایی، ارژنگ امیر فضلی، امیر نوری، رامبد شکرابی، حدیث فولادوند، امیر محمد متقیان و ملیکا شریفی‌نیا به همراه بازیگران کودک ترنم کرمانیان، دینا غلامی و محمدرضا درویشعلی‌پور به همراه صداپیشگان مهرداد مصلحی، مینا گلپایگانی، علیرضا وارسته، سامان مظلومی، سامان فرشید نیا، ریحانه حسینی، عسل غروی و آرش خداکرمی در مجموعه نمایشی «بالش‌ها» ایفای نقش می‌کنند.

«بالش ها» از سوی گروه کودک و نوجوان شبکه دو که در ایام نوروز ساعت 18:45 روانه آنتن می شود و تکرار آن ساعت 11 خواهد بود.

«کافه بازی» به تهیه کنندگی ماجد بازرگان با تغییراتی در ایام نوروز تقدیم مخاطبان می شود. در این برنامه چهره های مطرح در حوزه های فرهنگی، هنری، ورزشی و ... با حضور در یک مسابقه و در محیطِ یک بازی ویدئویی با یکدیگر به رقابت می پردازند. این برنامه کاری است از گروه کودک و نوجوان که هر روز ساعت 14:10 روانه آنتن می شود.

نوروز 98 «خاله شادونه» نیز با حال و هوای ویژه این ایام مهمان کودکان و نوجوان مخاطب شبکه دو می شود. خاله شادونه سال هاست که در کلبه ای کوهستانی، در دهکده ای سرسبز و خوش آب و هوا زندگی می کند. بدین صورت  قصه های مختلفی هر روز در دهکده کوهستانی خاله شادونه اتفاق می افتد؛ قصه هایی بین اهالی دهکده خاله شادونه و یا حتی گاهی هم مهمان هایی به این دهکده وارد شده که سر منشا شکل گیری قصه جدیدی خواهند بود. این مجموعه به تهیه کنندگی امید نجیب زاده و اجرای ملیکا زارعی روزهای فرد ساعت 10 روانه آنتن می شود.

«با ما بیا» که با هدف سرگرم سازی و ایجاد روحیه شادابی و پرامید در کودکان و خانواده ها تولید می شود نیز در ایام نوروز به صورت ویژه ای تقدیم کودکان می شود. این برنامه به تهیه کنندگی سید مجتبی ظریفیان (عمو مهربان) و کارگردانی آزیتا رضایی (خاله رویا) روزهای زوج ساعت 10 تقدیم مخاطبان خردسال این شبکه می شود.

«نوگلان قرآنی» از شبکه قرآن، «با هم بازی»، «خدا چه آفریده» شبکه پویا و مستند «دورت بگردم ایران» و «مل مل» از شبکه نهال و «کودکانه» از شبکه جام جم ویژه ایام نوروز پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز