بررسی اینستاگرام چهره ها؛

عزت‌الله ضرغامی؛ تلاش برای پاک کردن خاطرات صدا و سیما

۱۳۹۸/۰۱/۰۵ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۵۰۶۰
عزت‌الله ضرغامی؛ تلاش برای پاک کردن خاطرات صدا و سیما
عزت الله ضرغامی این روزها به نظر می رسد بیشترین وقتش را در فضای محازی صرف می کند.

به گزارش گروه فرهنگ و انر خبرگزاری برنا، شاید برای بسیاری از افراد، دنبال کردن دغدغه هنرمندان و مسائل شخصی‌شان جذاب باشد و امروز با فراگیر شدن فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دسترسی به مسائل خصوصی و دغدغه‌های هر شخص حتی در دورترین نقاط جهان امکان‌پذیر می‌شود. در این بین برخی از افراد یا حتی هنرمندان با به اشتراک گذاشتن مسائل خصوصی‌شان توجه طرفداران خود را جلب می‌کنند و برخی با بیان دغدغه‌ها و اعتراضات و انتقاداتشان نسبت به مسائل مختلف به اتفاقات جامعه واکنش نشان می‌دهند و حتی برخی از هنرمندان از صفحه اینستاگرام یا دیگر صفحات مجازی به عنوان یک منبع درآمد استفاده می‌کنند. در نهایت نمی‌توان جایگاه ویژه‌ای که صفحات اجتماعی امروزه در زندگی افراد دارند را منکر شد و این صفحات حتی در تأیین جایگاه هنرمندان در جامعه نیز تأثیرگذار هستند.

خبرگزاری برنا به بررسی صفحه اینستاگرام چند شخصیت برجسته در عالم هنر پرداخته که در ادامه چند پست مهم از پست‌های اخیر عزت‌الله ضرغامی ریاست سابق سازمان صدا و سیما را می‌خوانید.

مطمئناً بیش از اینکه عزت‌الله ضرغامی به عنوان یک چهره فرهنگی هنری شناخته شده باشد، یک شخصیت سیاسی است اما حضور او به مدت 10 سال در سمت ریاست سازمان صدا و سیما و عضویتش در شورای عالی فضای مجازی باعث شده تا وی در جایگاه یک چهره فرهنگی نیز قرار بگیرد.

عزت‌الله ضرغامی تقریباً در صفحه اینستاگرامش به همه اتفاقات و مسائل کلان کشور واکنش نشان می‌دهد و دیدگاه اصولگرایانه‌اش در پست‌هایی که منتشر کرده کاملاً مشخص است. او حالا در فضای مجازی سعی دارد چهره دیگری از خودش نشان دهد، مردی که صدا و سیمایش یک دست در اختیار یک جریان بود در فضای مجازی سعی دارد آن خاطرات را با پست های گوناگون پاک کند تلاشی که البته تا حالا ناکام بود.

پست های زیر بخشی از آن چیزی است که در اینستاگرام ضرغامی منتشر شده است.

1

حاج غلام! نه! داش غلام!

غلام ژاندارم! نه! غلام بسیجی!

خیلی‌ها حج می‌روند ولی از جنس «اکثر الضجیج و اقل الحجیج»اند! عنوان «حاجی» آنان حکایت «عجب حکایتی داشتی کل علی!» است!

#غلام_ژاندارم ، رو خواستند به زور تو کَت مردم کنند، آخرش هم قربون صدقه‌ی اون «قزاق» برن، نشد! مردم انقلاب کردند.

غلام ما بسیجی و مَشتی است. جز این دو صفت، هیچ عنوان دیگری برازنده‌ی او نیست.

«جانماز» آب نمی‌کشد، به «می» سجاده رنگین می‌کند و حواس‌اش به اصل ارزشهای امام و انقلاب است تا کلیشه‌های نخ‌نما و دستوری! 

همکارمان با دوربین گوشی از چند دقیقه آخر صحبت ۲ ساعت‌مان تصویر گرفت که تقدیم می‌شود. ببینید، قشنگه!

.

.

. *پی نوشت*

.

1- داش غلام بسیجی، ملودی را خوب می‌فهمد و می‌داند که برای ماندگاری ترانه، ملودی آن، کلیدی است. از سابقه‌ی ملودی «ممدی نبودی» برایم می‌گوید.

2- منزل‌اش اطراف شهریار است. ارزش نام #کویتی_پور که با ارزش‌های هنری جبهه و جنگ آمیخته شده را به خوبی می‌داند و با هیچ چیز معاوضه نمی‌کند.

3- چون منافعی ندارد که با دیگران گره بخورد، با آزادی و شجاعت، کلمه‌ی حقی را که می‌فهمد با صراحت مطرح می‌کند.

4- وقتی #بهروز_وثوقی با او تماس می‌گیرد و از مردانگی و صفای او تشکر می‌کند، حاضر نیست عبارات و تعابیر متواضعانه او را خبری کند و از من هم می‌خواهد این کار را نکنم.

5- به دلیل علاقه‌ی مشترک‌مان به «قیصر» و «زینال بندری» و «حاج کاظم» حرف‌هایمان را بهتر می‌فهمیم!

با تقسیم بندی سیاسیون به «مرد و نامرد» کاملاً موافق است.

6- می‌گوید در فضای مجازی به او حمله می‌کنند که چرا به دلیل تشجیع رزمندگانی که باعث شهادت آنان شد!! «وجدان درد» ندارد! و او می‌گوید که محبت و لطف دائمی خانواده‌های شهدا به او را کجای دلش بگذارد؟! صاحبان اصلی که همراهند. دیگران چرا کاسه داغ‌تر از آش می‌شوند؟!

7- به رهبری عشق می‌ورزد و گله‌مند، از کوتاهی دست امثال او به ایشان است. داستان «اویس قرن» و یا «چیده شدن شهدا از آخر مجلس» را که به او می‌گویم قدری آرام می‌گیرد.

نگذاریم نمادهای جبهه و جنگ در پیچ و خم دنیای جدید فراموش شوند.

 

2

مرثیه توزیع !

می گویند واردات گوشت حدود ۴۰ درصد افزایش یافته و قاچاق هم اجمالا کنترل شده است.

پس چرا قیمت گوشت کماکان بیش از ۱۰۰ هزار تومان است و مردم احساس کمبود می کنند.

علتش واضح تر از آن است که به #استیضاح آن نیاز باشد.

توزیع توزیع توزیع 

بررسی ها نشان می دهد که مشکل بزرگ امروز عدم توانمندی و برنامه ریزی در امر "توزیع" است.

ضعف توزیع داشته های داخل کشور نه به تحریم مربوط است و نه به توطئه‌های استکبار جهانی! .

پی نوشت

.

از مرثیه توزیع سبد کالا در سال ۹۲ تا ارز زائران اربعین تا گوشت و پوشک، معلوم شد که دولت نه مولد خوبی است و نه موزع خوب.

مشاوران محترم که به دنبال دریافت پیشنهادات اجرایی هستند تجربیات دولت جنگ و اتوماسیون دولت نهم و دهم را در مورد توزیع جمع بندی کنند و به شرف عرض برسانند.

 

3

کاپیتان ظریف!

ایشون خانم "ظریف دوست" کاپیتان تیم ملی کبدی بانوان هستند که با اقتدار قهرمان مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ شدند. تصاویر حماسی و تاریخی آن پس از پیروزی در فینال فراموش نشدنی است. 

دیشب در اختتامیه اردوی سالانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل سخنرانی داشتم. در این نشست از خانم ظریف دوست، آقای علیرضا کریمی قهرمان ارزشمند کشتی کشور که با خودداری از رویارویی با حریف رژیم اشغالگر از مقام قهرمانی صرف نظر کرد و همچنین جوان نابغه ۱۷ ساله، آرین غلامی استاد بزرگ شطرنج جهان که او هم با خودداری از مواجهه با حریف اسرائیلی، به مقام دوم اکتفا کرد، تقدیر شد.

آرین یک نوجوان بسیار مؤدب و با اخلاق است . او با هزینه شخصی به مسابقات رفت و در زمان نهایی بدون دسترسی و تماس دیگران، ظرف ۲ دقیقه شخصاً تصمیم گرفت و تریبون کودکان مظلوم فلسطینی شد. آفرین بر او.

در این جلسه، همچنین از شاعر جوان کشور آقای دکتر محمد مهدی سیار هم تقدیر شد. اشعار زیبایی که خواند حال ما را عوض کرد.

.

*پی نوشت*

.

دیشب در مورد اهمیت «استقلال» قدری با دانشجویان صحبت کردم.

استقلال دستاورد بزرگ انقلاب است که علیرغم همه فشارهای ۴۰ ساله، قدمی از آن عقب ننشسته‌ایم.

خیلی‌ها تلاش کردند که با نکوهش «استقلال» و در ستایش «وابستگی»! تئوری پردازی کنند ولی به جایی نرسیدند.

به دانشجویان اتحادیه گفتم قدر نام «مستقل» خودتان را بدانید. 

پیش نیاز «آزاد اندیشی»، «استقلال فکری» است. استقلال فکری نیاز به حریت و عقلانیت دارد. کسانی که برای پذیرش واقعیت‌ها، نیاز به اجازه گرفتن از بزرگترها دارند، بزرگترین دشمنان اندیشه و تفکر هستند. علمای شیعه، یک چیزی می دانستند که می‌گفتند «اصول دین» تقلیدی نیست!

بزرگترین آفت تشکیلات سیاسی، همین انسداد فکری است که البته با قصد قربت و ضرورت التزام به تشکیلات شکل می گیرد. بعضی‌ها پا را از این هم فراتر می‌گذارند و به صرف سلیقه و ذائقه‌ی یک سیاستمدار قدیمی و بانفوذ و صاحب قدرت هرگونه اندیشه‌ی متفاوت را به خود حرام می‌کنند. چپ و راست هم ندارد. مشکل از همین جا شروع می شود. قیم مآبی شاخ و دم ندارد.

 

4

#دیدن این فیلم جرم است

"دیدن این فیلم جرم است" را با خانواده دسته جمعی دیدیم.

به جز یک نفر بقیه موافق فیلم بودند و تحسین کردند.

پیشنهاداتم را به آقای مومنی شریف منتقل کردم.

در این فیلم زنجیره ای از آدم های خوب و بد نظام که در زمین دشمن بازی می کنند رونمایی می شوند. 

به همان دلیل که قیصر، تنگسیر، حاج کاظم، زینال بندری و کمال را دوست دارم، موسوی ها را هم دوست دارم.

اونجا که میگه :

«یه دونه سیلی! فقط یه دونه سیلی بخوره بعد بره! نذارید با شاخ نشکسته بره.» .

خیلی به فیلم گیر ندهید. درددل بچه بسیجی ها و حزب اللهی های بی پناه است. 

بابا یه جو غیرت هم خوب چیزیه والله.

 

5

.

شهید گمنام!

اینجا «کلک چال» و محل دفن شهداء گمنام است که در میان انبوه برف پنهان شده است. «مرحوم هنردوست» قائم مقام فقید سازمان هم در تصویر هست. روحش شاد!

شهید، گمنام نیست! آنان «معروفون فی السماء» و «مجهولون فی الارض» هستند. 

ما سینه زدیم، بی صدا باریدند

از هر چه که دم زدیم، آنها دیدند

مـا مدعیان صف اول بودیم

از آخر مجلس شهدا را چیدند

تهرانی‌ها، امسال هنوز برف ندیده‌اند ولی کوه‌های شمال شهر برف خوبی دارد. 

پیشنهاد من برای تعطیلات آخر هفته علاقمندان به طبیعت در زمستان، آرامگاه شهدای گمنام کلک چال است.

.

.

. *پی نوشت*

.

السلام علیکم یا اولیاء اللّه و احبائه ، السلام علیکم یا اصفیاء اللّه و اودائه ، السلام علیکم یا انصار دین اللّه ، السلام علیکم یا انصار رسول اللّه ، السلام علیکم یا انصار امیرالمومنین ، السلام علیکم یا انصار فاطمه الزهراء سیده نساء العالمین ، السلام علیکم یا انصار ابی محمد الحسن بن على الزکى الناصح الامین، السلام علیکم یا انصار ابی عبداللّه ، بابى انتم و امى طبتم و طابت الارض التى فیها دفنتم و فزتم فوزا عظیما فیالیتنى کنت معکم فافوز معکم

 

6

نیمکت آشتی!

نیمکت‌های شیب دار در یکی از پارک‌های کره جنوبی نظرمان را جلب کرد. 

اول تصور کردم که نیمکت از وسط شکسته شده است. بعد فهمیدیم عمداً از دو طرف شیب‌دار ساخته شده که وقتی دو نفر با هم می‌نشینند، به خاطر شیب نیمکت به طرف هم متمایل شوند و یه جورائی به هم بچسبند!

اجمالاً برای زن و شوهر جوان و دوستان صمیمی خوب است! این نزدیکی خود به خود محبت و وابستگی ایجاد می‌کند.

در محل‌های قدیمی هم کوچه‌های خیلی تنگ وجود داشت که به کوچه آشتی کنان معروف بود. یعنی اگر دو نفر قهر بودند و از کنار هم رد می‌شدند مجبور می‌شدند سلام و علیک کنند.

اون قفل¬‌‌ها را هم که می‌بینید، برای باز شدن بخت آدم‌ها و استجابت دعا آویزان می‌کنند!

.

.

پی نوشت

.

.

جلسه‌ی تودیع و معارفه دبیر قدیم و جدید شورایعالی انقلاب فرهنگی که دیروز برگزار شد، از جمله همین نزدیکی‌های صمیمی بود که زمینه بسیاری از واگرائی‌های احتمالی را از بین برد. 

اقدام مثبت حجت الاسلام والمسلمین عاملی دبیر جدید در دعوت کتبی از مسئولین برای شرکت در جلسه قدردانی از خدمات آقای دکتر مخبر دزفولی و برگزاری شایسته و فاخر این نشست و به ویژه تأکید خود ایشان بر اینکه من یک «تشکیلات آباد» را تحویل می‌گیرم، باعث دلگرمی همه دوستان شد.

دیروز ۱۴ نفر از شخصیت‌های برجسته فرهنگی، با سخنان کوتاه و سنجیده، باب جدیدی در تعامل و همگرائی در بخش‌های مختلف فرهنگ کشور باز کردند.

در مورد شخصیت علمی، فرهنگی و انقلابی آقای دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر سابق شورا و خدمات ارزنده ایشان هم مستقلاً خواهم نوشت.

 

7

صبحانه با حاج آقا محمدیان (۹۷/۱۰/۱۱) 

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان رئیس سابق نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها از جمله آدم‌‌های خوب این دوران است.

عالم، محقق، انقلابی، ولایی و خستگی ناپذیر در کار و تلاش بی‌وقفه برای انقلاب، جوانان و دانشجویان.

جزو معدود مدیرانی است که از حدود ۲ سال قبل شخصاً پیگیر حضور یک مدیر تازه نفس و جوان به جای خودش بود که نهایتاً با اصرار دوستان از جمله خودم، و توصیه رهبری معظم حدود یکسال دیگر ادامه داد.

حرف‌های زیادی از جنس درد دل و آسیب شناسی انقلاب به ویژه در سازمان روحانیت و سبک زندگی مدیران و مسئولان کشور داشتیم. در اینکه برخی روحانیون حکومتی، به دلیل زندگی اشرافی و جدا شدن از توده‌های مردم و غفلت از فرزندان و خانواده، ضربه مهلکی به اعتماد و اعتقاد مردم نسبت به روحانیت و انقلاب و حتی اصل دین وارد کرده‌اند، هم نظر بودیم.

منزل و محل کار ایشان در خیابان انقلاب است و می‌گوید این فاصله را تقریباً هر روز پیاده طی می‌کند و نه تنها هیچ اسائه ادبی نمی‌بیند بلکه برعکس به دلیل همین رفتار مردمی مورد توجه و تحسین مردم قرار می‌گیرد.

واقعاً نمی‌دانیم در کشور چه اتفاقی رخ داده که این نعمت بزرگ از بسیاری مسئولین به ویژه روحانیون صاحب نام گرفته شده است.

خاطره خوبی از مرحوم آیت الله حائری شیرازی نقل کرد که منظور از آبی که اکثریت لشکر طالوت، به رغم دستور الهی از رودخانه خوردند و ایمانشان زائل شد، «بیت المال» است. به آنان گفته شده بود که فقط به اندازه یک کف دست بخورند تا حداقل تشنگی برطرف شود نه اینکه در آن غوطه بخورند!

با اینکه مسئولیت‌اش را تحویل داده، همچنان با دانشجویان محشور و مأنوس است. هم در محیط کار و هم در نوع فعالیت‌های روزانه ایشان. 

تألیفات ارزشمندی دارد. از جمله کتاب «علی از زبان علی(ع)» که در نوع خود بی‌نظیر و بسیار سودمند است.

ساده زیست، مردم دار، دلسوز و خون گرم است. قدرش را می‌دانم و از مصاحبت با او بهره می برم

 

8

فقیه دگراندیش!

اولین ملاقات من با مرحوم آیت الله شاهرودی در سال 75، همراه با دیگر اعضای شورای نظارت بر سازمان صداوسیما بود.

سخنان متفاوت و انبساطی ایشان در موضوعات مهم فقهی مرتبط با صداوسیما تعجب من و دیگر اعضاء را به دنبال داشت. احاطه‌ی کم نظیر ایشان به حوزه فقاهت و آشنایی ایشان با موضوعات روز و مبتلا به جامعه و شجاعت مثال زدنی‌شان در ارائه نظرات و دیدگاه‌های فقهی، عرصه‌های جدیدی برای ما فراهم کرد تا بتوانیم راحت‌تر و بدون نگرانی نظراتمان را مطرح کنیم.

بعدها در مسئولیت مدیریتم در سازمان، بارها از نقطه نظرات خاص و عالمانه ایشان استفاده کردم. بخصوص در بازدید یک روزه‌ای که از سازمان داشتند و با همکارانمان در حوزه‌های مختلف به گفتگو نشستند.

در مدت ۵ سالی که با ایشان در این سمت کار کردم، هرگز در مورد اخبار و گزارش‌های مربوط به قوه قضائیه و خودشان اعتراض یا انتقادی نداشتند. یکبار هم در یک جلسه رسمی با مطایبه، از «تکه کلام» یکی از بازیگران خانم در سریال طنز آن موقع که مشهور شده بود، استفاده کردند. به طوری که خنده‌، اجازه ادامه صحبت را از ایشان سلب کرد!

مرحوم آیت الله شاهرودی بر جایگاه‌های بزرگی تکیه زد، در حالی که «اسباب بزرگی» را قبل از آن، در خود فراهم کرده بود. این خیلی مهم است.

سعه‌ی صدر و ظرفیت بالای ایشان موجب می‌شد تا افرادی که به نوعی مورد ظلم و بی‌انصافی قرار می‌گرفتند، صرف نظر از تفکر سیاسی‌شان، با او ارتباط برقرار کنند و از حمایت و پشتیبانی ایشان در میان اصحاب قدرت برخوردار شوند.

آیت الله شاهرودی شخصیتی بی‌حاشیه و خدمتگزاری صادق برای رهبر انقلاب و مردم بود. جای خالی او امروز بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. روحش شاد و یادش گرامی باد.

عکس مربوط به گفتگوی او با همکارانمان در حوزه سیاسی سازمان است.

 

9

۴کربلای 

در چند روز اخیر، از رشادت‌ها و فداکاریهای افسانه‌ای رزمندگان اسلام در عملیات کربلای ۴ به بهترین وجه رونمایی شد. این رویداد را عنایت الهی می‌دانم، حالا به هر بهانه‌ای که باشد!

معمولا رمزگشایی از اسطوره‌ها و یا پدیده‌هایی که برای مردم جنبه قدسی پیدا کرده کار درستی نیست.

به همین دلیل با پخش سکانس حضرت ابوالفضل(ع) در سریال مختار مخالفت کردم. (البته با پوزش و سپاس فراوان از زحمات استاد میرباقری)

و باز به همین دلیل معتقدم، بحث‌های کارشناسی و اختلافی در مورد «دفاع مقدس»، به دلیل علائق و وابستگی‌های اعتقادی نباید به صورت گزاره‌های غیرشفاف و قابل تأویل در سطح افکار عمومی مطرح شود. محل اینگونه بحث های تخصصی در نهادهای علمی و نظامی است.

توضیحات فرمانده محترم سابق سپاه، در مورد تفسیر غیرواقعی از توئیت ایشان را باور داریم و از تصمیم جدید ایشان که از این به بعد مسائل دفاع مقدس را در توئیتر مطرح نخواهند کرد، استقبال می‌کنیم.

 

10

بازرسی از منازل!
بازرسی از منزل فرد متهم، ابزار مهم و لازم دستگاه قضایی برای کشف حقیقت و دفاع از حقوق عامه است. 
آنچه که مهم است، نحوه و شیوه رفتار ضابطین اینگونه احکام است که در بسیاری موارد با شرع و اخلاق در تعارض است. پس از شنیدن گزارش‌های متنوع از افراد متفاوت و درگیر با این موضوع و همچنین مرور برخی قوانین رسمی در این زمینه احساس کردم برخی نکات مهم روشی مورد غفلت واقع شده است.
تصویر مربوط به پشت صحنه سریال زیر تیغ است که نقش قاضی هوشمند و متعهد در آن برجسته است.
.
. ‌ پی نوشت
.

 

1- مأموران بازرسی از منازل، باید آموزش‌های ویژه ببینند و برای جزئی‌ترین رفتار خود از مدل استاندارد آموزش دیده پیروی کنند.
2- در بازرسی از حریم‌های خصوصی، حتماً از خانم‌ها استفاده شود.
اینکه مردان وارد این حریم‌ها شوند و آلبوم های خانوادگی و حتی لباس‌های زیر را هم بازرسی کنند شرعی و اخلاقی نیست.
3- در هنگام ورود به منزل، باید نهایت ادب و متانت را به خرج دهند و هیچگونه واکنش احساسی نسبت به اعتراضات طبیعی که به آنان می‌شود، نشان ندهند.
4- در برخورد با زنان، دختران و پسران جوان، کودکان و افراد مریض که در برخی موارد به طور جدی درگیر بازرسی می‌شوند، روش‌های خاص مبتنی بر اصول روانشناسی به کار برند.
5- نسبت به آنچه که در بازرسی می‌یابند، هیچگونه اظهارنظری نکنند. فقط برای گزارش به مافوق آن را ضبط کرده و یا توضیحات متهم را بشنوند و مکتوب کنند.
6- در طول بازرسی مکرراً از اعضاء خانواده عذرخواهی کنند و به هر قسمت جدیدی که وارد می‌شوند، به صورت لفظی هم که شده اجازه بگیرند و از اینکه آنان با مأموران همکاری می‌کنند مرتباً تشکر کنند.
7- با توجه به اینکه معمولاً همسایگان متهم، متوجه این بازرسی می‌شوند، در هنگام مواجهه احتمالی با آنان، مراقب حرمت متهم در محله‌شان باشند.
8- در صورتی که نتیجه بازرسی منزل منفی بود، با صدای بلند اعلام کنند و به صورت رسمی و کتبی از آنان اعاده حیثیت نمایند.
9- یک مأمور ناظر، مستقل از واحد بازرسی، همراه تیم برای ثبت دقیق عملکرد آنان حضور داشته باشد و در صورت لزوم از نحوه رفتار آنان تصویربرداری نماید.
10- از مأموران جوان و یا مجرد در تیم بازرسی منازل به جز موارد خاص، استفاده نشود.
11- هر گونه شکایت در مورد نحوه‌‌ی بازرسی از منزل با فوریت رسیدگی شده و با ضابطان متخلف، برخورد جدی صورت گیرد و افراد شاکی هم به سرعت از آن مطلع شوند.
.
کسانی که به هر دلیل با این پست مخالف هستند، اگر خدای ناکرده یکبار تجربه کنند، همراه می‌شوند!
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز